رئيس قوه قضاييه در مشهد:
آيت ا..." آملي لاريجاني" در مشهد تاکید کرد: زندان ها بايد با نظارت دادگستري ها غربالگري و زندانيان دسته بندي شوند تا وضع زندان ها بهبود پيدا کند.
کد خبر: ۸۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷ 31 August 2015


رئيس قوه قضاييه با تقدير از اقدامات انجام شده در دادگستري استان هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي گفت: دستگاه قضايي داراي وجه توامان صلابت و رافت نظام اسلامي است و بر همين اساس برخوردهاي بسيار خوبي توسط دادگستري استان ها صورت گرفته است که بايد تقويت شود؛ از جمله اين اقدامات تلاش هاي بسيار خوب دادگستري و دادسراي عمومي و انقلاب مشهد است.

آيت ا..." آملي لاريجاني" در ديدار با رئيس کل و مسئولان قضايي دادگستري استان هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي و روساي سازمان هاي تابعه قوه قضاييه در مشهد، جايگاه سازمان هاي تابعه قوه قضاييه را مهم توصيف کرد و افزود: خدمات بسيار زيادي توسط اين سازمان ها به مردم بزرگوار ارائه مي شود و امنيت مردم در سايه همين اقدامات محقق مي شود.

رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر برخورد جدي و قانوني با زمين خواري گفت: توقع اين است که در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري از تغيير غيرقانوني کاربري اراضي جلوگيري و با زمين خواران قاطعانه و در چارچوب قانون و تدبير برخورد شود.

وي از جذب 4 هزار قاضي در دستگاه قضايي مطابق با برنامه پنجم توسعه تا پايان سال خبر داد و گفت: با اين روند در آينده شاهد تحول در دستگاه قضايي خواهيم بود. آملي لاريجاني با تاکيد بر اينکه جذب نيرو در دستگاه قضايي بايد مستمر باشد، بر اهميت رعايت اخلاق حرفه اي از سوي قضات، کارکنان و مسئولان قضايي تاکيد کرد و افزود: قضات، کارکنان و مسئولان بايد در تمامي مراحل انجام وظايف قانوني، متخلق به آداب حرفه اي باشند تا جايي که حتي اگر نتوانيم خواسته مراجعان را برآورده کنيم، برخورد توام با کرامت موجب رضايتمندي مراجعان شود.

وي با تاکيد بر اينکه حجم انبوه مراجعه کننده به دستگاه قضايي از جهتي موجب تاسف است اما از اين جهت که نشان دهنده اعتماد مردم به قوه قضاييه است اميدوار کننده محسوب مي شود، گفت: مردم به دستگاه قضايي به عنوان ملجا و پناهگاه نگاه مي کنند و از اين زاويه کثرث مراجعه مردم به دستگاه قضايي اميدوار کننده و نشان دهنده اعتماد و اطمينان به دستگاه قضايي است.

آملي لاريجاني خاطرنشان کرد: دستگاه قضايي به ويژه در چند سال اخير در مسير رشد و تعالي قرار گرفته است، از جمله در بخش جذب و پرورش نيروي انساني کارآمد اقدامات گسترده اي انجام شده و اين جذب پيوسته بايد بر اساس ورودي و رشد پرونده ها و خروجي نيرو از دستگاه قضايي صورت پذيرد.

رئيس قوه قضاييه افزود: پس از بررسي هاي انجام شده شاهد کمبود شديد نيروي انساني بوديم و کار بسيار سختي براي کاهش کمبودها و رفع مشکلات آغاز شد و اين اقدامات جز با عنايات ويژه مقام معظم رهبري به ثمر نمي نشست که جا دارد صميمانه از اين حمايت ها تقدير و تشکر کنيم.

رئيس دستگاه قضا با اشاره به کمبود بودجه دستگاه قضايي و لزوم جذب نيروي انساني بيشتر در اين دستگاه، تصريح کرد: اميدواريم با همکاري دولت و مجلس، کمبودها در بخش بودجه و نيروي انساني رفع شود. آملي لاريجاني خاطرنشان کرد: تحول در روند رسيدگي به پرونده ها بايد به صورت جدي مورد توجه مسئولان قرار گيرد و اتقان آرا و تسريع در رسيدگي ها مورد نظر مقام معظم رهبري است که بايد با يک روحيه جهادي و همت بالا محقق شود.

خبرگزاری فارس: جذب 4 هزار قاضی تا پایان سال / برخورد جدی و قانونی با زمین‌خواری

وي با اشاره به اينکه مسئله اجراي احکام بايد به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد، افزود: ماحصل اقدامات ارکان مختلف در دستگاه قضايي، در اجراي احکام قابل مشاهده است و توقع بر اين است که احکام با قاطعيت و سرعت به مرحله اجرا درآيد.

آملي لاريجاني با تأکيد بر اينکه مسئله سلامت اداري در دستگاه قضايي، مسئله بسيار مهمي است که بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد، حفظ نظم و انضباط و رعايت نظامات اداري و سازماني را از ديگر نکاتي دانست که در کنار رعايت اخلاق و آداب اسلامي بايد مورد توجه قرار گيرد.

آملي لاريجاني خاطرنشان کرد: تمام تلاش قضات، کارمندان و مسئولان در دستگاه قضايي بايد انجام سريع و دقيق کار مردم باشد و تمامي اقدامات بايد در اين جهت ساماندهي شود.

رئيس قوه قضاييه برگزاري ديدارهاي عمومي مسئولان قضايي استان ها را از اقدامات بسيار خوب دانست و افزود: اين حرکت ان شاءا... بايد با حفظ سلامت و در چارچوب قانون استمرار پيدا کند و بايد باب دستگاه قضايي همواره به روي مردم باز باشد. آملي لاريجاني مباحث مربوط به زندان ها را از مسائلي دانست که مورد توجه ستاد قوه قضاييه بوده و اين اقدامات در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در حال پيگيري است تا در آينده تحولاتي نيز در زمينه بهبود فضاي زندان ها صورت گيرد.

منبع : اداره کل روابط عمومي قوه قضاييه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار