براي ساماندهي حاشيه شهر محقق مي‌شود؛
جمشیدی گفت: آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه کشور در سفر اخیر خود در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خواستار بسته پیشنهادی سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد شد و وعده اختصاص اعتبار به حاشیه شهر مشهد را داد.
کد خبر: ۹۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 11 September 2015
وعده نوبخت در راه مشهد

به گزارش تابناك خراسان رضوي، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با اشاره به سفر صالح معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به خراسان رضوی از ابلاغ بخشی از اعتبارات ردیف بودجه حاشیه کلان‌شهرهای مذهبی به مشهد تا هفته آینده خبر داد.
رضا جمشیدی می‌افزاید: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌دلیل محدودیت‌های اعتباری خزانه کل ابلاغ اعتبارات ردیف بودجه حاشیه کلان‌شهرهای مذهبی را به تعویق انداخته تا در امر تخصیص این اعتبارات مشکلی به وجود نیاید. وی تصریح می‌کند: در قالب این ردیف اعتباری که در جریان بررسی لایحه بودجه امسال در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسید، حدود ۶١میلیارد تومان اعتبار به‌منظور سامان‌دهی حاشیه کلان‌شهرهای مذهبی کشور اختصاص می‌یابد.
وی با بیان اینکه ما پیگیر اختصاص سهمی مناسبی از اعتبارات ردیف بودجه حاشیه کلان‌شهرهای مذهبی به مشهد هستیم، خاطرنشان می‌کند: اعتبارات این ردیف بودجه مربوط به سه شهر مشهد، قم و شیراز است که البته روایت‌هایی از اختصاص بخشی از اعتبارات آن به شهر ری وجود دارد که به نظر می‌رسد، این موضوع صحت نداشته باشد و این اعتبارات فقط به سه کلان‌شهر مذهبی اختصاص یابد.
وی همچنين اضافه می‌کند: اگرچه اعتبارات پیش‌بینی‌شده در قالب ردیف بودجه سامان‌دهی حاشیه کلان‌شهرهای مذهبی عدد بسیار کمی است و سهم مشهد از این اعتبارات پاسخ‌گوی مشکلات عمده حاشیه شهر مشهد نخواهد بود؛ اما در عین حال ایجاد چنین ردیف اعتباری بسیار ارزشمند است.
جمشیدی با اشاره به وعده نوبخت درباره اختصاص اعتبار به حاشیه شهر مشهد از محل اعتبارات ماده ١٠ و ١٢ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت می‌گوید:اخیرا از این محل بیش از ٨٢میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب شهرها و روستاها به استان ابلاغ شد؛ اما فعلا اعتباری از این محل به حاشیه این کلان‌شهر اختصاص داده نشده است که البته امیدواریم در آینده این مهم محقق شود.
وی تصریح می‌کند: سال گذشته بسته پیشنهادی سامان‌دهی حاشیه شهر با همکاری استانداری و مدیران شهری تهیه و به پایتخت ارسال شد که براساس آن، ٢هزار و ١٠٠میلیارد تومان اعتبار برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد در طول سه سال نیاز است که باید از محل منابع بخش خصوصی، شهرداری و اعتبارات دولتی تامین شود..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار