رئیس کمیسیون صنایع مجلس‌ گفت: بهترین راه حمایت از تولید داخل افزایش کیفیت کالاها است.
کد خبر: ۹۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 12 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی رضا رحمانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بحث حمایت از مصرف‌کنندگان و اقداماتی که در این زمینه انجام شده است، اظهارداشت: وظیفه مجلس برای حمایت از مصرف‌کننده وضع قانون است و با باز کردن راهکارهای قانونی می‌توان این حمایت را انجام داد.

وی با اشاره به قوانینی که اخیراً در این زمینه تصویب شده استٰ، خاطرنشان کرد: به تازگی قانون حمایت از تولید رقابت‌پذیر، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به منظور بهبود مستمر فضای کسب و کار و همچنین اصلاح قانون معدن از جمله این اقدامات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در هر حوزه‌ای که نیاز به تصویب قانون در آن وجود داشته، مجلس قانون‌گذاری کرده و مجموعه کاملی در این زمینه به وجود آمده است ولی در بحث اجرا این مصوبات مغفول می‌ماند.

رحمانی با بیان اینکه نظارت بر اجرای قوانین با توجه به جلسه‌ای که با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، جز یکی از برنامه‌های کمیسیون صنایع مجلس قرار گرفته، خاطرنشان کرد: باید تمام موانع اجرایی شدن قانون برداشته شود و در مباحثی مانند قانون اصل 44 که نیازمند اصلاح است، اقدامات لازم برای اصلاح آن انجام شود.

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یکی از بهترین راه‌های حمایت از تولید داخل را افزایش کیفیت کالا دانست و افزود: اشخاصی که کالای با کیفیت نامناسب تولید می‌کنند، باید بدانند در واقع به تولید کشور لطمه می‌زنند چراکه یکی از راه‌های حمایت از تولید، ارائه کالای با کیفیت است.

رحمانی کیفیت بالای محصولات را از حقوق مصرف‌کنندگان دانست و گفت: در مورد قیمت محصولات ابزار و قوانینی وجود دارد که می‌تواند مانع از اجحاف‌شدن در حق مردم شود اما این شرایط در صورتی است که قوانین اجرایی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار