رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از رشد 80 درصدی اعتبارات این دانشگاه خبر داد و گفت: امسال میزان پذیرش دانشجویان خارجی 50 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 12 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی جواد حدادنیا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به رشد 80 درصدی اعتبارات دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته میزان اعتبارات دانشگاه حکیم سبزواری در سال جاری به 52 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات در سال گذشته 30 میلیارد تومان و در سال 92 معادل 27 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: سیاست دانشگاه حکیم سبزواری حرکت به سمت کیفی‌سازی آموزش‌ها بوده که با افزایش اعتبارات، فضا برای حرکت به این سمت آسان‌تر می‌شود.

حدادنیا با اشاره به جذب 2 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی سال جاری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما در دانشگاه حکیم سبزواری در دستور کار داریم کاهش سهمیه دانشجوی شبانه در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در سال 92 ظرفیت دانشجوی شبانه و دانشجوی روزانه دانشگاه حکیم سبزواری برابر بوده است، عنوان کرد: در سال گذشته ظرفیت روزانه دانشگاه 70 درصد و میزان ظرفیت شبانه دانشگاه 30 درصد بود.

حدادنیا ادامه داد: امسال میزان سهمیه دانشجوی روزانه دانشگاه به 80 درصد و میزان سهمیه شبانه دانشگاه به 20 درصد رسیده است که امیدواریم میزان سهمیه دانشجوی روزانه دانشگاه به صددرصد برسد.

وی با بیان اینکه هدف ما از اجرای این طرح تربیت دانشجویان نخبه و کیفی‌سازی آموزش‌ها است، ادامه داد: حضور دانشجوی شهریه‌پرداز در دانشگاه سبب می‌شود تا بخش زیادی از هزینه‌های دانشگاه صرف آنان شود که این موضوع در زمینه کیفی‌سازی آموزش نیز موثر است.

حدادنیا با اشاره به اینکه امسال 500 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و 50 دانشجو در مقطع دکتری نیز جذب دانشگاه می‌شوند، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال 93 در زمینه انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های خارج کشور ورود پیدا کردیم که در این زمینه با پیگیری‌های جدی در حوزه ارتباطات بین‌المللی، موفق به انعقاد یک قرارداد بین‌المللی با دانشگاه‌های ایتالیا شده‌ایم.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به رشد 50 درصدی جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه یادآور شد: در حال حاضر 180 دانشجوی خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار