جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی خبر داد:
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: رشد اعتیاد در بین زنان خراسان رضوی نگران‌کننده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 27 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ماشاءالله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: زنان تنها 10 درصد معتادان استان را شامل می‌شوند اما در سال‌های اخیر اعتیاد به انواع مواد مخدر در بین آنان شایع شده است.

وی با اشاره به سن مصرف‌کنندگان موادمخدر در استان، اظهار کرد: افراد بین 19 تا 30 سال بیشترین اعتیاد را داشته و در حال حاضر تا 85 درصد معتادان خراسان رضوی در مشهد هستند.

صادقی با بیان اینکه موادمخدر سنتی بیشترین استفاده را در بین معتادان دارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی مشکل اصلی به خصوص در مشهد استفاده از شیشه است که متاسفانه موادمخدر صنعتی در بعضی باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و ... به راحتی تحت عنوان درمان بیماری‌هایی مانند چاقی در دسترس قرار می‌گیرد.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در خصوص تعداد مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد در استان، عنوان کرد: 30 تا 35 مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در مشهد وجود دارد اما در شهرستان‌ها این مساله دیده نمی‌شود؛ در برخی شهرستان‌ها مانند نیشابور یا سبزوار شاید یک یا دو مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: از اوایل سال جاری همکاری بین دستگاه‌های مختلف مانند نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مواد مخدر، دستگاه قضایی و... صورت گرفته است تا این مراکز را منحل کنیم.

صادقی با اشاره به اینکه 45 مرکز اقامتی برای معتادان در استان دایر شده است، اضافه کرد: 600 مرکز ترک اعتیاد در استان دایر است، به دلیل اینکه این مراکز برای درمان معتادان، متادون دریافت می‌کنند نمی‌توانند به صورت غیرمجاز فعال باشند.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها در صورتی که می‌خواهند فرزندان خود را به صورت قطعی درمان کنند باید از مراکز ترک اعتیاد مجاز که با روش‌های اصولی عمل می‌کنند، کمک بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار