عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دولت عربستان حج را وسیله‌ای برای فرافکنی میان امت اسلام قرار داده‌است، گفت: عربستان نشان داده لیاقت پرده‌داری خانه خدا را ندارد و لذا کشورهای اسلامی باید چاره‌ای برای مدیریت حج بیاندیشند.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 28 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه باید کشورهای اسلامی فکری برای مدیریت مراسم باشکوه حج داشته‌‌باشند، اظهار کرد: سال به سال که می‌گذرد دولت عربستان نشان می‌دهد که لیاقت پرده‌داری خانه خدا را ندارد و این بی‌کفایتی هر روز و هر سال با وقوع حوادث مختلف بیشتر نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: در ارتباط با حادثه منا دو آسیب فرهنگی قابل بررسی است، نخست اینکه حج یکی از مهم‌ترین مسائلی بوده که سبب وحدت و انسجام میان فرق اسلامی شده و فرصتی طلایی برای نشان دادن وحدت و اتحاد جهان اسلام است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه عربستان و آل سعود فرافکنی‌هایی به خرج می‌دهد و یک روز می‌گوید اتفاقات به دلیل بی‌نظمی حجاج آفریقایی بوده و یک روز می‌گوید به دلیل بی‌نظمی‌ها در مسیر حجاج ایرانی بوده، این در نگاه جهانی به نفع امت اسلام نبوده و نوعی تفرقه را سبب می‌شود.

پژمانفر یادآور شد: ما موضوع حج را به عنوان یک کنگره بزرگ می‌دانیم که وحدت جهان اسلام را به منصه ظهور می‌گذارد و در چنین شرایطی در نگاه جوامع غیرمسلمان، عدم توانایی در مدیریت 2 تا 3 میلیون نفر در این کنگره عظیم به ضرر موقعیت جهان اسلام است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس ‌جمهور به نیویورک یادآور شد: روحانی باید از این فرصت استفاده کند و این بی‌لیاقتی آل سعود را از طریق این تریبون جهانی به گوش جهانیان برساند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این بوده که روحانی از ظرفیت پیش آمده در اجلاس سازمان ملل استفاده کرده و با دیگر کشورهای اسلامی در موضوع مدیریت حج چاره‌ای بیاندیشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار