شهرستان نیشابور در اسفند ماه سال جاری میزبان یادواره ۱۵۰ شهید عملیات غرور آفرین بدر با عنوان «سلام خط شكن» می شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸ 05 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: یادواره شهدای عملیات بدر در نیشابور نوزدهم اسفند ماه سال جاری به مدت سه روز با حضور خانواده شهدا و رزمندگان برگزار می شود.

عباس کرخی افزود: برپایی مراسم شب شعر، نمایشگه عکس و همچنین بازخوانی خاطرات این عملیات غرور آفرین بخشی از برنامه های تدارک دیده شده به همین مناسب است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جدید را مهمترین هدف برگزاری این یادواره عنوان کرد و افزود: با برگزاری چنین یادواره‌هایی سعی می‌کنیم تا فرهنگ ناب دوران دفاع مقدس را که برگرفته از روحیه ایثار و فداکاری است احیا کرده و به نسل جوان منتقل کنیم.

وی افزود: عملیات غرور آفرین بدر در اسفند ۱۳۶۳در منطقه هورالهویزه وجزیره مجنون با رمز یا فاطمه الزهرا (س) انجام شد که در این عملیات‌ رزمندگان دلاورنیشابوری به فرماندهی شهید سید احمد عابدی فرمانده گردان عبدالله در کنار سایر رزمندگان اسلام توانستند به دشمن ضربات سنگینی وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ۳۶ سال حیات و امنیت پایدار خود را از فرهنگ ایثار و شهادت دارد ادامه داد: در همین راستا نمایشگاه عكس عملیات بدر آثار محمد علی عابدی عكاس دوران دفاع مقدس و از بازماندگان این عملیات غرور آفرین همزمان با برپایی این یادواره در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برپا خواهد شد.

وی افزود: این یادواره باتشكیل ستادی مردمی و همراهی آستان قدس رضوی، معاونت استانداری و فرمانداری، تیپ زرهی ۲۱ امام رضا «ع»، نیروی مقاومت بسیج، مجمع انصارالحسین «ع»، آموزش وپرورش، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، كمیته امداد و بنیاد شهیدوامورایثارگران نیشابور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار