آیت‌الله سبحانی:
مرجع عالیقدرتقلید در پیام خود به مسابقات قرآن کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مشهد گفت: قرآن نظیر حاکم و داور آگاه می‌تواند مرجع داوری و رفع اختلاف‌های ملل قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 08 October 2015
آیت‌الله جعفر سبحانی در پیامی که همزمان با آغاز مسابقات قرآن سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مشهد قرائت شد، اظهار کرد: باید در کنار توجه به صوت و قرائت قرآن مفاهیم این کتاب الهی جزو علوم و معارف ما قرار گیرد، یکی از اوصاف مهم قرآن هدایتگر جاودانه انسان‌ها است و این هدایتگری تنها با معجزه جاودانه کتاب قرآن محقق می‌شود.

وی همچنین از قرآن به عنوان معارف و اصول عقاید یاد کرد و گفت: پیوسته مسلمانان تمام معارف خود را از آن اخذ می‌کنند و اساس این کتاب الهی را فطرت تشکیل می‌دهد و قوانین فردی و اجتماعی آن آنچنان مستحکم و استوار است که با همه تمدنها سازگار می باشد.

این مرجع عالیقدر تقلید افزود: اگر بناست تورات تحریف شده به صورت تورات صحیح و انجیل دست خورده به صورت انجیل واقعی در آید باید معارف و فطرت انبیاء طبق قرآن در آنها تنظیم و ارائه شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه این مراسم تصریح کرد: قرآن به عنوان محور اتحاد میان مسلمان، بهترین مرجع رفع اختلاف‌های حرفه‌ای، گروهی و همچنین هدایتگر انسان‌هاست.

کورش پرند تاکید کرد: باید در مسیر پژوهش و تفسیر علمی قرآن توجه بیشتری شود چراکه پژوهشگران قرآنی از طریق آشنایی بیشتر با ادبیات عرب همراه با شناخت فلسفه و فقه می‌توانند در راستای ترویج فرهنگ و معارف کتاب الهی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی قرآن ویژه مربیان فنی و حرفه‌ای را به عنوان بخش دیگری از اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای دانست و بیان کرد: با توجه به برگزاری این کارگاه در ماه رمضان قصد داریم به صورت مستمر آنها را برای علاقمندان برگزار کنیم.

پرند خاطرنشان کرد: محوریت برگزاری این کارگاه‌ها آیات و احادیث است بنابراین اگر کارآموزان آموزشکده‌‌های آزاد مراکز فنی و حرفه‌ای سراسر کشور نیز در این مسابقات حضور داشته باشند، سطح کمی و کیفی مسابقات ارتقا می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار