مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توزیع ۲۵ هزار دز واکسن آنفولانزا در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 13 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محمدجعفر صادقی از توزیع حدود ۲۵ هزار دز واکسن آنفلوانزا در استان‌های خراسان خبر داد و افزود: ۱۲ هزار دز از این واکسن در خراسان رضوی و مابقی در استان‌های خراسان جنوبی و خراسان شمالی در حال توزیع است.

وی افزود: گروه‌های در معرض خطر تحت پوشش این دانشگاه شامل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی، دامپزشکان و محیط بانان به‌طور رایگان واکسن آنفلوانزا را دریافت می‌کنند.

وی افزود: همچنین سایر افراد در معرض ابتلا می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها واکسن آنفلوانزا را از طریق بخش خصوصی تهیه کنند.

وی بیان کرد: تزریق سالیانه واکسن آنفلوانزا برای کودکان زیر پنج سال و افراد بالای ٦٥‌سال، بیماران دچار نارسایی کبد و کلیه، بیماران دیالیزی، بیماران قلبی و ریوی مزمن، زنان باردار، مبتلایان به دیابت پیشرفته و سرطان توصیه می‌شود.

به گفته وی افرادی که دارای حساسیت به تخم‌مرغ هستند و هم‌چنین زنان باردار در سه‌ماهه اول بارداری نباید واکسن آنفلوانزا دریافت کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آنفلوانزا بیماری ویروسی شایعی است که ابتلا به آن از ابتدای فصل پاییز آغازشده و همه گروه‌های سنی را دربرمی گیرد.

صادقی بابیان اینکه واکسیناسیون تنها راه پیشگیری از آنفلوانزا نیست افزود: انتشار این بیماری با اقداماتی مانند پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، پیشگیری از حضور در اماکن تجمع افراد، شستن دست‌ها با آب و صابون و خودداری از دست دادن با دیگران نیز قابل‌پیشگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار