رئیس انجمن موسیقی و سرود کشور گفت: غرب در برنامه‌های فرهنگی، هنری و استانداردهای خود طوری برنامه ریزی می‌کند که تمام فرهنگ‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و فرهنگ خود را در جهان نهادینه کند.
کد خبر: ۱۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸ 08 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، فاضل نظری در هشتمین و نهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی رویش فرهنگ به موضوع «بررسی رشته‌ها و قالب‌های هنری با رویکرد فرهنگی» پرداخت و اظهار داشت: آنچه که مقام معظم رهبری از هنر به عنوان اتمسفر، هوا و غیره یاد می‌کند بالاتر از خلق یک اثر هنر اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه هنر و فرهنگ، تعاریف گوناگونی وجود دارد، افزود: فرهنگ با همه اعتقادات و باورهای ما ارتباط مستقیم دارد و تمام شئونات ما را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

رئیس انجمن موسیقی و سرود کشور افزود: مسئله فرهنگ، خلاصه در وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، موسیقی و شعر نمی‌شود بلکه با تمام انفعالات فردی و اجتماعی یک جامعه سر و کار دارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تغییر فرهنگ و هنر یک کشور در یک لحظه و مدت کوتاه صورت نمی‌گیرد، گاهی ده‌ها سال وقت لازم است تا یک هنر را تغییر داد.

عضو شورای علمی ادبیات انقلاب فرهنگستان زبان خاطرنشان کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی ایران، هنر ادبیات و شعر به صورت چشمگیری در عرصه انقلاب و اسلام حرکت کرده است، در این چند دهه اخیر در کشور ما بیش از 300 سال گذشته شعر سروده شده است.

به گفته وی،‌ امروز شاهد هستیم که مدرنیته به دنبال نابودی هنر و فرهنگ‌های سنتی است.

وی با اشاره به اینکه کنار گذاشتن سنت‌ها و تقسیم همه چیز به «جدید» و «قدیم»، یک اتفاق خطرناک در عرصه هنر است، عنوان کرد: جهان غرب با ترفند استانداردسازی، هجمه‌های جدیدی را علیه سنت و فرهنگ ملت‌ها ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار