ایت الله علم‌الهدی:
امام جمعه مشهد با اشاره به کنایه برخی که می‌گویند چرا رهبر سنگ‌اندازی می‌کند؟ تاکید کرد: خب رهبری این را شرط کرده‌اند که کتباً بنویسد تحریم‌ها لغو می‌شود نه این‌که ما تا دو ماه همه کارها را انجام دهیم و بعد آنان زیر همه‌چیز بزنند، فرمودند باید کتباً بنویسد، گاردین گفته این‌جور که رهبری شرط کرده، تا دو ماه هم تمام نمی‌شود، چهار ماه و چند ماه دیگر باید طول بکشد، یک عده هم با این بینش نگاه می‌کنند، عینکشان عینک گاردین و انگلیس‌هاست!
کد خبر: ۱۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 23 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که همزمان با تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نامه‌ای که پریروز نوشتند خطاب به آقای رییس‌جمهور دشمنی آمریکا را گوشزد کردند و فرمودند: «جنابعالی باسابقه چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی، تبعأ دانسته‌اید که دولت ایالات‌متحده در قضیه هسته‌ای و نه در هیچ مسئله دیگری در برابرمان رویکردی جز خصومت و اخلال پیش نگرفته است».
امام جمعه مشهد افزود: یعنی مقام معظم رهبری نه‌تنها دشمنی آمریکا و دشمن‌شناسی را به رییس‌جمهور به‌عنوان رییس قوه مجریه و تصمیم‌گیرنده در این اجرای برنامه برجام گوشزد کردند، حجت را تمام کردند، استشهاد کردند، فرمودند این یک چیز پوشیده‌ای نیست، تجربیات چند دهه حضور شما در متن مسائل نظام، روشن کرده ما دشمنی ناپاک‌تر از آمریکا نداریم و آمریکا در هر جریانی جز اعمال توطئه، جز اعمال فتنه، جز بهره‌برداری در خصومت و دشمنی راه دیگر و کار دیگری ندارد.
وی با بیان ویژگی های شخصیتی حضرت ابالفضل(ع) اظهار کرد: نافذ البصیره بودن قمر بنی هاشم دو بعد داشت، بعد اول آن در بصیرت دشمن شناسی، بعد دوم در بصیرت ولایت شناسی، یعنی دقیقاً دو بصیرتی که امروز به عنوان ابزار قطعی و به عنوان راهگشای صد در صد قاطع ما در همه پیچ وخم های جریان انقلاب برای مردم ما ضرورت دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد : برادران و خواهران، تاسوعای حسینی برای ما تنها تاسوعای عزا نیست، باید تاسوعای کاربردی باشد، امام صادق (علیه‌السلام) در بینش گاه ولایت و امامتشان دارند به ما می‌گویند «کانَ عَمُّنا عَبّاس نافِذَ البَصیرَة»
وی خطاب به عاشقان حضرت ابالفضل افزود: شما نافذ البصیره باشید؛ امتیاز اصلی قمر بنی‌هاشم در چشمان شهلا، در ابروان کشیده، در هیکل پروقار و پرصلابت، در شجاعت و دلاوری و شمشیر زدن و اینها نیست بلکه آنچ0 که حجت خدا به‌عنوان امتیاز قمر بنی‌هاشم می‌گوید «کانَ عَمُّنا عَبّاس نافِذَ البَصیرَة»، اگر قمر بنی‌هاشم نافذ البصیره بود، ا، این برجامی که آمریکایی‌ها امضا کرده‌اند، نطفه توطئه و فسق و فجور و خصومت و دشمنی آمریکا وجود دارد. «هیهات مناالذله»
آیت الله علم الهدی با اشاره به رهنمود اخیر رهبری درباره برجام اظهار کرد :  نه‌تنها دشمن‌شناسی بلکه توطئه شناسی و فتنه شناسی دشمن،  مهم است، این برجام باید عمل شود، مجلس هم تصویب کرده اما با هوشیاری نسبت به آن نقطه‌های توطئه آمیزش باید عمل شود.
وی همچنین به مسئله نبود ولایت شناسی در وجود خواص و ماجرای محمد حنفیه که می‌گفت «آقا می‌خواهی انقلاب کنی، می‌خواهی قیام کنی، قیام راه دارد، آدم بفرست در قبایل عرب، با این‌ها بیعت کن، لشکر آماده کن، قیام کن!» یادآوری کرد: ابن عباس می‌گوید «تو می‌خواهی با یزید بیعت نکنی، بیعت نکن، تنها راهش که کشته شدن نیست، راه دیگر هم دارد، دست زن و بچه‌ات را بگیر برو یمن، کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای یمن دارد، لابه‌لای این کوه‌ها دره‌های ییلاق خوش آب‌وهواست، در این دره‌ها برو با زن و بچه‌ات زندگی کن، در این کوه‌ها بنی‌امیه قدرت لشکرکشی ندارد، به آنجا برو، خودت عبادت کن و زن و بچه‌ات کیف کنند».
خطیب جمعه تاسوعای مشهد تصریح کرد: اصلاً زندگی را این‌طور دیدن با بینش ابالفضل چقدر فرق دارد؟ برادران، خواهران، این دیدها، دیدهای غیر اباالفضلی است، این‌که ما اقتصاد و شکم ببینیم، این‌که ما راه را برای دشمن باز کردن، رواج زندگی و رفاه و خوش‌گذرانی و لذت و چرب و شیرین زندگی را ببینیم، این نگاه ابن عباس‌هاست، این نافذ البصیره بودن قمر بنی‌هاشم نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار