معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات همیشه در معرض تهدید دشمن قرار دارد، گفت: دشمن می‌خواهد با ایجاد شعارهایی از حضور مردم در صحنه انتخابات جلوگیری کند که این امر فقط مختص سال ۸۸ نیست بلکه اکنون نیز در پی فتنه‎افکنی است.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 31 October 2015
سیامک ره پیک، معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز هشتم آبان ماه نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) ایده تفکر اسلامی را در اسلام مطرح کرده است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) ایده تفکر اسلامی را یک مسئله خرافه دانسته و بر این عقیده است که مبارزه با ظلم و گسترش عدالت‌خواهی مهمترین رکن دراسلام است.

وی با تأکید بر اینکه رهبری دینی در کلام امام راحل(ره) نکته دیگری است که باید به آن پرداخته شود، افزود: ایجاد گروهک‌های تکفیری در اسلام یک مسئله ضد دین است، بر این اساس رهبری دینی به این معنا نیست که رهبر یک گروه تنها دیندار باشد بلکه رهبر باید بصیرت نیز داشته باشد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان مردمی بودن انقلاب و حکومت اسلامی را رکن دیگر یک حکوت دینی دانست و عنوان کرد: در همه ابعاد سیاسی، دینی، اقتصادی و ... مهم‌ترین نکته این است که مردم در آن‌ها حضور داشته باشد، از همین رو دشمن با شناسایی این نقطه در تلاش است تا رکن مردمی بودن را از حکومت اسلامی بگیرد.

رهپیک، با اشاره به گروهکهای تروریستی که با هدف مخدوش کردن چهره اسلام فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: برای مثال اتفاقاتی که درعراق و افغانستان میافتد که موجب از بین رفتن تعداد زیادی از انسانها میشود، یک نمونه از وجود دشمن در بین کشورهای اسلامی است، از طرفی دشمن به این اکتفا نکرده و در سایر جوانب نیز وارد عمل شده است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا در پی ایجاد رخنه در بین مردم است، ادامه داد: بحث انتخابات و وجود شبهه‌های فراوان نیز نمونه دیگری از دخالت دشمنان در امور مسلمانان به شمار می‌رود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات همیشه در معرض تهدید دشمن قرار دارد، گفت: دشمن میخواست در سال 88 با ایجاد شعارهایی از حضور مردم در صحنه انتخابات جلوگیری کند البته این امر فقط مختص سال 88 نیست بلکه اکنون نیز در پی فتنه افکنی است.

ره پیک با تأکید براینکه امسال دو امر مهم یعنی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، ابراز کرد: اصل مهم ایستادگی پشت سر رهبر معظم انقلاب و توجه به خط قرمزهایی که ایشان اعلام می‌کنند، در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار