استاد عباسعلی خمر از استادان برجسته مشهد که عمری را صرف حمایت از معلولان بهزیستی نمود و آثار ماندگاری مانند موسیقی در رثای شهدای بمب‌گذاری حرم رضوی از او به یادگار مانده است در مظلومیت درگذشت.
کد خبر: ۱۲۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 04 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، استاد خمر سالیان سال به عنوان مدرس موسیقی در مراکز بهزیستی و از جمله مرکز فتح المبین مشهد سعی در روحیه بخشیدن و خدمت به معلولان داشت.
وی به هیچ عنوان اجازه حضور در مجالس لهو و لعب و حتی عروسی ها را به شاگردانش نمی داد و این تعصب وی نیز به قداست موسیقی زبانزد بود.
محسن سمیع با اعلام این خبر افزود: استاد خمر بخاطر سکته قلبی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری بود دوشنبه شب، درگذشت.
وی گفت: تشییع پیکر استاد خمر سه شنبه از حرم مطهر رضوی انجام و بنا بر وصیتش در آرامستان خواجه اباصلت مشهد به خاک سپرده شد.
عباسعلی خمر نوازنده ویلون از اساتید موسیقی ساکن شهر مشهد بود. وی استاد علیرضا جواهری از موسیقیدانان برجسته ایران درسال 1365بوده است.
از دیگر شاگردان استاد خمر می توان به گروه موسیقی دلشدگان مشهد ساز اشاره نمود.
این گزارش حاکیست پنج فرزند استاد خمر در قالب گروه صبا هم اکنون در عرصه موسیقی فعالیت دارند.
تیتراژ پایانی سریال فصل شکیبایی پخش شده از شبکه استانی خراسان رضوی ساخته استاد عباس خمر بر اساس شعری از دکتر محمود اکرامی فر و در آواز دشتی است.
گفتنی است مظلومیت استاد خمر در روزهای اخیر در درج و اطلاع رسانی خبر درگذشت وی نیز مشهود بود و درحالیکه وی سالها با صدا و سیمای استان همکاری داشت اما متاسفانه حتی خبرش نیز در نمایندگی رسانه ملی استان منعکس نشد و صرفا برخی شبکه های سراسری به درج خبر او پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار