ایران نایب قهرمان تورنمنت معتبر گرند پریکس در برزیل شد
تیم ملی فوتسال کشورمان با قبول شکست در دیدار فینال مسابقات گرندپریکس مقابل برزیل عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۲۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 09 November 2015
تیم ملی فوتسال کشورمان با قبول شکست در دیدار فینال مسابقات گرندپریکس مقابل برزیل عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

دیدار فینال دهمین دوره رقابت‌های جایزه بزرگ فوتسال بین تیم‌های ایران و برزیل دیروز در ورزشگاه المپیکو شهر اوبرابا برزیل برگزار شد که در پایان تیم میزبان توانست با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ به پیروزی دست یابد و عنوان قهرمانی را برای نهمین‌بار به خود اختصاص دهد.

نکته جالب این بازی گل‌زنی مشهدی‌های تیم ملی بود. گل‌های ایران را در این رقابت قدرت بهادری، مهدی جاوید و حسین طیبی سه بازیکن مشهدی تیم ملی به ثمر رساندند تا بازی‌های خوب خود در این رقابت‌ها را تکمیل کنند.

این سه بازیکن که به ترتیب عضو تیم های تاسیسات دریایی تهران، گیتی پسند اصفهان و مس سونگون تبریز هستند سه تن از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتسال کشورمان در این تورنمنت معتبر بودند که شب گذشته به پایان رسید.در این دیدار ابتدا قدرت بهادری بازیکن چپ پا و تکنیکی تیم ملی توانست برای ایران گل‌زنی کند اما برزیلی‌ها در ادامه سه‌بار دروازه ایران را باز کردند. شاگردان ناظم‌الشریعه پس از دریافت این گل‌ها یک موقعیت خوب را از دست دادند تا در پایان نیمه نخست میزبان با برتری ۳بر یک به رختکن برود. در دقایق پایانی این نیمه حسین طیبی دچار مصدومیتی شد که پس از گذشت مدتی و انجام اقدامات درمانی توانست در نیمه دوم وارد میدان شود.

در ۲۰دقیقه دوم بازی هم برزیلی‌ها پس از گذشت ۳دقیقه به گل رسیدند و به نظر می‌رسید بازی را پرگل برابر ایران تمام کنند، اما در ادامه بازی، ایران به خود آمد و مهدی جاوید در دقیقه۳۰ توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند. شاگردان ناظم‌الشریعه در ادامه رو به تاکتیک شوت‌زنی آوردند و چندین شوت را به‌سمت دروازه برزیل روانه کردند. در حالی که ۷دقیقه و ۴۵ثانیه به پایان بازی باقی‌مانده بود، گلر برزیل دچار مصدومیتی شد که به همین دلیل بازی برای دقایقی متوقف شد.

این اتفاق باعث شد ایران انگیزه دوچندانی گرفته و بر بار حملات خود بیفزاید. حسین طیبی در دقیقه۳۷ گل سوم بازی را به ثمر رساند تا اختلاف به حداقل برسد و بازی به اوج هیجان برسد. در ادامه شاگردان ناظم‌الشریعه به حملات خود اضافه کردند اما نتوانستند به گل تساوی برسند و در پایان با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ شکست خوردند و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند.

تیم ملی فوتسال ایران پیش از این هم دوبار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ در دیدار فینال مقابل برزیل قرار گرفته بود که به‌ترتیب با نتایج ۴ بر صفر و ۷بر یک شکست خورده بود.در پایان این دوره از مسابقات رده‌بندی زیر به دست آمد:۱- برزیل۲- ایران۳- کلمبیا۴- پاراگوئه۵- اروگوئه۶- گواتمالا۷- آنگولا۸- زامبیا

مسابقات گرندپریکس از سال ۲۰۰۵ به‌جز سال ۲۰۱۲ هر ساله برگزار شد که برزیل در ۹دوره گذشته توانسته بود در ۸دوره به قهرمانی برسد و تنها در سال ۲۰۱۰ بود که اسپانیا عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار