کمیته‌ی اشتغال بهزیستی قوچان، 37 مددجوی متقاضی استفاده از تسهیلات اشتغالی را واجد استفاده از این تسهیلات دانست و به بانک‌های عامل معرفی کرد.
کد خبر: ۱۳۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 18 November 2015
به گفته‌ی کارشناس اشتغال بهزیستی قوچان، این تعداد پرونده در دو جلسه‌ی کمیته‌ی اشتغال که در شهریور ماه تشکیل شده، مورد بررسی قرار گرفته است.
برات‌علی دیانت گفت: از 42 پرونده‌ای که در این دو جلسه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته، 37 مورد تأیید و به بانک‌های کشاورزی، ملت و توسعه‌ی تعاون معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 85 پرونده‌ی متقاضی اشتغال پشت نوبت کمیته ی اشتغال هستند گفت: تمام این پرونده‌ها در دو ماه آینده تعیین تکلیف خواهند شد.
وی از تصویب و ابلاغ 900 میلیون تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: تا کنون برای 384 میلیون تومان از این اعتبارات، مددجو به بانک معرفی شده و بقیه‌ی اعتبارات نیز در دو ماه آینده جذب خواهد شد.
وی بیشترین متقاضی تسهیلات اشتغالی را زنان سرپرست خانوار، ناشنوایان، معلولین جسمی حرکتی و بهبودیافتگان اعتیاد برشمرد و گفت: بیشترین مشاغل مورد تقاضا کشاورزی و دامداری می‌باشد.
وی حداقل و حداکثر تسهیلات پرداختی به مددجویان را 8 تا 15 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: برای راستی‌آزمایی اشتغال‌های ایجادی، از دو طریق بازدید حضوری و گفتگوی تلفنی استفاده می‌شود.
وی بررسی 80 پرونده در 5 ماه گذشته در این کمیته را یادآور شد و گفت: این پرونده‌ها مربوط به تسهیلات و اعتبارات سال 93 بوده است و آنچه مربوط به اعتبارات سال جاری است همین 37 پرونده‌ای است که در شهریورماه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
دبیر کمیته‌ی اشتغال بهزیستی قوچان گفت: در ارزیابی مددجویان، میزان توانایی بازپرداخت تسهیلات، توانایی ورود به بازار و رقابت کالایی و شغلی، کیفیت و علمی بودن طرح توجیهی، گذراندن دوره‌ی آماده‌سازی شغلی و گزارش مددکاری، مد نظر کمیته قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار