مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ارتقای مدیریت در حوزه پیش دبستانی به عنوان یکی از اولویت های جاری و در دستور کار خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 18 November 2015
سید جواد حسینی در همایش تبیین اهداف و ضرورت‌های آموزش‌وپرورش در دوره پیش‌دبستانی که در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت عباس زادگان برگزار شد اظهار کرد: امروز سریع‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای تحرک اجتماعی طبقات پایین‌تر جامعه توجه به آموزش‌وپرورش است .

وی بابیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا دوره ابتدایی اهمیت ویژه‌ای برای متصدیان نظام تعلیم و تربیت دارد اظهار داشت: در شرایطی که نسل فعلی ما در حال تجربه کردن دنیای جدیدی تحت عنوان دنیای مجازی هستند، دوره پیش‌دبستانی فضای بسیار خوبی برای برنامه‌ریزی شکل‌دهی به رفتار و ذهنیت کودکان در مواجهه با این دنیاست.

وی ارتقای مدیریت آموزشگاهی را یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خواند و ادامه داد: در این میان ارتقا مدیریت در حوزه پیش‌دبستانی از ارکان مهم این بخش است.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه دوره پیش‌دبستانی فضای بسیار خوبی برای برنامه‌ریزی شکل‌دهی به رفتار و ذهنیت کودکان است افزود: مدیران پیش‌دبستانی در ارتباط با خانواده‌ها باید به موضوع الگو بودن والدین برای کودکان دقت کرده و این موضوع را به آن‌ها گوشزد کنند.

وی افزود : اگر به دنبال تحول در جامعه هستیم باید مدیران پیش‌دبستانی با نگاهی تحول خواهانه و تحول گرایانه در این مسیر دیده شده و عامل ایجاد این تحول باشند.

وی با اشاره به ضرورت‌های آموزش و پرورش در دوره پیش‌دبستانی و تاکید بر لزوم تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی در آموزش و پرورش اظهار داشت: دوره کودکی اول دوره واکنش به دیگران و دوره آزمون و خطاست و در دوره پیش دبستانی و دبستان نقش مربی و معلم و مدیر برای کودک بسیار پررنگ می شود.

وی گفت: مدیران پیش دبستانی در ارتباط با خانواده ها باید به موضوع الگوبودن والدین برای کودکان دقت کرده و این موضوع را به آن ها گوشزد کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار