مسئول مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش 8 درصدی زایمان طبیعی در مراکز دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 22 November 2015
فاطمه دستفان در حاشیه مراسم افتتاحیه اجلاس سراسری معاونان درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه در راستای ترویج زایمان طبیعی فضای فیزیکی بخش‌های زنان و زایمان باید مناسب باشد، اظهار کرد: در این راستا برای 15 مرکز زنان و زایمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد 13 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آمادگی برای انجام زایمان طبیعی برای بانوان باردار برگزار می‌شود تا میزان زایمان طبیعی افزایش یابد.

مسئول مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کلاس‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این کلاس‌ها مادران در طول دوران بارداری با فواید و تأثیرات زایمان طبیعی و اثرات آن برای سلامت مادر و نوزاد آشنا می‌شوند.

دستفان از فعالیت 270 ماما در مراکز دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: بر روی تمامی پزشکان متخصص زنان و زایمان و ماماها هر سه ماه یک بار پایش‌هایی انجام می‌شود که طبق آخرین پایش انجام شده در شهریور امسال آمار زایمان سزارین12 درصد کاهش یافته است.

وی از کاهش مرگ و میر مادران باردار خبر داد و یادآور شد: تأکید کرد: نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته که 33 هزار مورد زایمان طبیعی داشتیم با افزایش 10 هزار موردی در شش ماهه نخست امسال مواجه بوده‌ایم و در مجموع شاهد افزایش 8 درصدی زایمان طبیعی در این مدت بوده‌ایم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار