قائم‌ مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:
قائم‌ مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز استقامت ایران اسلامی به اینجا رسیده است که وزرای منطقه می‌گویند باید ایران را باید به عنوان یک کشور مقتدر بپذیریم.
کد خبر: ۱۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶ 13 March 2015

به گزارش تابناک و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حسنی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یک بحثی است راجع به انسان که چطور خلق شده است و در این زمینه سه نظریه وجود دارد اما در اسلام انسان‌ها ذاتا پاک و به دنبال علو درجات هستند.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: باید گفت فطرت انسان‌ها زیبا و پاک طلب است و این جاست که بعضی‌ها در دنیا اشتباه می‌کنند و سوای زیبایی و پاکی فقط دنیا را می‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: 22 اسفند ماه روز شهید هست چرا که شهیدان با خدا معامله کردند و امروز را برای همه شما و ملت‌شریف و قدرشناس ایران نام‌گذاری کرده‌‌اند.

این مسئول تصریح کرد: امروز چه در عرصه سیاست و میز مذاکره مدیون آن قطرات خون جوانان غیوری هستیم که امامشان آن روز را به نام آنها ثبت کرد و باید این روز را در وجود خود ثبت کنیم لذا وقتی به بحث شهادت وارد می‌شوید می‌بینید خداوند در جای جای قرآن کریم امر می‌کند و باید گفت تنها مرگی که مرگ نیست، شهادت است.

حسنی عنوان کرد: در تعریف شهادت آمده است تنها رفتنی که نمی‌شود نام مرگ را برای آن قابل شد، شهادت است با این حال هر چیزی ابزار می‌خواهد لذا کسی که شهادت را دنبال می‌کند می‌گوید شهادت بستر همه کارها است و با این دید شهادت او بسترساز در جامعه است.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم آمده است زنده بودن شهید در قیامت بدان معنا است که وقتی نخستین قطره‌ای از خون او می‌ریزد تمام گناهان او بخشیده می‌شود و هر آنچه معصیتی دارد در محضر خدا مورد بخشش قرار می‌‌گیرد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: امروز می‌بینیم که می‌گویند ایران ملجاء ما و نجات‌دهنده ملت‌‌های دیگر است لذا امروز با یک فرمانده دقیقی که در عقبه نیروهای نظامی حضور دارد متوجه می‌شویم تمام معادلات دشمن را برهم می‌ریزد.

حسنی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای خاطر نشان کرد: امروز استقامت ایران اسلامی به اینجا رسیده است که وزرای منطقه می‌گویند که ما باید ایران را باید به عنوان یک کشور مقتدر بپذیریم لذا وحدت ما به عنوان یک اصل است و باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در متن زندگی خود قرار دهیم.

وی یادآور شد: امروز بعضی از دستگاه‌های آماری می‌گویند طلاق در کشور بالاست، لذا ما در زندگی باید تجدید نظر کنیم به این دلیل اگر فرزندی بخواهد از دل این خانواده رشد کند نمی‌تواند امر ایثار و شهادت را درک کند و اگر بتوانیم این حقوق‌ها را رعایت کنیم قطعا این ارزش‌ها در همه قرار می‌گیرد.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان چنین توضیح داد: در بنیاد شهید و سراسر کشور در محضر 222 هزار 700 شهید و بیش از 550 هزار جانباز شهید و حدود 70 هزار آزاده سرافراز هستیم و در مجموع در کل کشور در خدمت 3 میلیون 400 هزار نفر به عنوان جامعه هدف هستیم و لذا طبق فرمایش مقام معظم رهبری تا حد امکان در خدمت این عزیزان هستیم و من معتقد هستم کل ملت ایران بنیاد شهید هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار