رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد:
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد گفت: وام مسکن تنها در شهرهای کوچک تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۳۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 28 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی صادق عابدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وام 60 میلیونی مسکن هنوز اجرایی نشده است، اظهار کرد: در صورت اجرای این وام تنها در شهرهای کوچک و آپارتمان‌های ارزان قیمت شاهد تغییراتی هستیم.

وی ادامه داد: اجرای وام مسکن تاثیر خاصی بر خرید و فروش آپارتمان‌های گران قیمت ندارد و تنها می‌تواند قسمتی از آن را در بر بگیرد.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد با بیان این که وضعیت فعلی بازار مسکن تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شد از اواخر سال جاری حجم معاملات در بازار مسکن افزایش یابد و این بازار از رکود خارج شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

وی تصریح کرد: مردم منتظر هستند تا در بازار مسکن اتفاق خاصی رخ دهد اما مسکن نه یک کالای وارداتی است که قیمت آن تغییری داشته باشد و نه حداقل هزینه‌های ساخت‌وساز آن تغییر می‌کند تا بازار متحول شود.

عابدزاده با اشاره به قیمت حداقلی مسکن در بازار کنونی، خاطرنشان کرد: مردم زمانی برای خرید مسکن شتاب می‌کنند که قیمت‌ها افزایش یابد اما باید گفت در حال حاضر به دلیل وجود حداقل قیمت‌ها در بازار بهترین زمان برای خرید مسکن است.

وی در مورد میزان ساخت‌وساز در مشهد، اظهار کرد: ساخت‌وساز زمانی شکل می‌گیرد که تقاضا در بازار وجود داشته باشد و در حال حاضر به دلیل نبود تقاضا سرعت ساخت وساز کم شده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد ادامه داد: فاصله زمانی شروع تا پایان ساخت مسکن حدود دو سال طول می‌کشد بنابراین اگر کسی امسال شروع به ساختمان‌سازی کند به دلیل وجود شکاف بزرگ تقاضا و عرضه در سالهای 95 و 96 شاهد افزایش قیمت مسکن خواهد بود.

وی مسکن را صنعت مادر دانست و گفت: در تمامی کشورها و دولت‌ها تحرک در بازار مسکن موجبات تحرک در سایر بخش‌ها را نیز فراهم می‌کند و تمامی دولت‌ها از صنعت ساختمان برای خروج از رکود استفاده می‌کنند.

عابدزاده از وابستگی حداقل 350 شغل به مسکن خبر داد و عنوان کرد: بازار مسکن موجب اشتغال‌زایی بسیار می‌شود و خروج این بازار از رکود به چرخه اقتصادی کشور کمک زیادی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار