آیت‌الله علم‌الهدی درخطبه‌های نمازجمعه مشهد:
امام جمعه مشهد مقدس امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: قداست هیچ نهادی در جهان برای احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات به شورای نگهبان نمی رسد.
کد خبر: ۱۶۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 22 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته دوم بهمن‌ماه در حرم حضرت رضا(ع) با بیان اینکه ولایت محور وحدت است تاکید کرد: بدون ولایت وحدت قابل تحقق نیست، اگر وحدت نباشد، اختلاف، دوقطبی شدن، باعث نفوذ دشمنان ما خواهد شد.
وی افزود: باید با تکیه به ولایت، همه برنامه‌های اجتماعی و سیاسی خودمان را شکل دهیم و وقتی مقام رهبری از ما خواسته‌اند مشارکت حداکثری در جریانات انتخابات که مشارکت حداکثری از دو جهت به‌عنوان یک تکلیف است، یک‌جهت که در مقابل دشمنان خدا و جبهه استکبار و الحاد، تنها جریان مقاوم این نظام مقدس است و این نظام مقدس، تنها قوتش به پشتوانه مردمی است.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به فرمایشات امام راحل که ۲۰سال پیش خطر هجمه به شورای نگهبان را احساس کردند یادآوری کرد:توهین به فقهای شورای نگهبان خطر برای نظام و انقلاب است و "فوکویاما" مغز متفکر کاخ سفید در سال ۸۸ اعلام کرد تا نهاد رهبری و شورای نگهبان وجود دارد نمی توان نظام را سکولار کرد.

وی افزود: درست نیست یک عده با تمام بی باکی به شورای نگهبان اهانت کنند و بدتر از آن این است که شورای نگهبان به جناحی بودن متهم شود. این خطر است که عده ای در کشور همزبان با "فوکویاما" در تضعیف شورای نگهبان شوند.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: حواسمان باشد که در این انتخابات بناست نظام و انقلاب تقویت شود نه اینکه با متهم کردن ۶ مجتهد عادل و منصوب رهبری(حجت امام زمان) به جناحی بودن، زمینه تضعیف نظام را فراهم کنند.

به گفته آیت الله علم الهدی، حضور در انتخابات صد در صد تکلیف شرعی است و اگر کسی توان شناخت نامزدها را ندارد، بنا بر تاکید رهبری به لیست هایی که توسط افراد مومن و انقلابی تهیه می شود اعتماد کنند. همچنین نباید به لیست افرادی که دلشان با آمریکاست اعتماد کرد.

وی تصریح کرد : نماینده مجلس باید توان رفع بیکاری و رکود، آبادانی و توسعه کشور، توسعه صنعت و تولید و ... داشته باشد، این فکر غلطی است که برای توسعه صنعت و تولید چشم به آمریکا داشته باشید، فراموش نکنید که پیشرفت های هسته ای و نانو توسط نیروهای مومن و انقلابی بدست آمده است.

امام جمعه مشهد همچنین بیان کرد: خلاء فکری در جامعه تنها با اطلاع رسانی پر نمی شود بلکه باید برای دیگران مسائل را تفهیم کنیم تا این خلاء از میان برود، مسائلی که شناخت آن از حوزه عقاید و التزامات دینی را شامل می شود و باید برای دیگران جا انداخته شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار