عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس از افزایش 100 درصدی سهم بودجه دفاعی کل کشور برای مقابله با خطر جنگهای نیابتی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 25 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا محسنی ثانی اعلام کرد: در این راستا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای مقابله با خطرات روز افزون جنگهای نیابتی در منطقه،  لایحه در حال بررسی بودجه کل کشور، سهم بودجه دفاعی را به بیش از 100 در صد افزایش داده است.  
 
نماینده سبزوار افزود: سهم بندهای دفاعی از لایحع بودجه سال قبل کمتر از 2.5 درصد کل بودجه درصد بوده که امیدوارم امسال به بیش از 5 درصد بودجه کل کشور برسد.
 
محسنی ثانی گفت: با اینکه کشور ما در منطقه ای پرخطر قرار دارد ولی هم اکنون ایران به عنوان ساحل امنیت و محور ثبات در منطقه مطرح شده است و از  این رو مساله  برای خیلی از بدخواهان و دشمنان نظام قابل تحمل نیست.
 
عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی با اشاره به اینکه آمریکا، امنیت ایران را از طریق برخی کشورهای منطقه مورد هدف قرار گرفته است، افزود: مساله جنگ های نیابتی از طرف برخی کشورهای منطقه به نیابت از آمریکا کلید خورده است و منطقه را به آشوب کشیده است.  
 
رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: با پیگیری و تلاش اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتقای اعتبارات بندهای دفاعی بودجه مصوب شده است و هم‌چنین خبر داریم دولت محترم با این مصوبه موافق بوده و پیش‌بینی می کنیم که آن را در لایحه بودجه خواهد آورد و امیدواریم در صحن علنی مجلس بتواند با پشتوانه رأی حداکثری نمایندگان محترم مجلس نیز همراه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار