آیت الله واعظ طبسى گفت: در مقام نوکرى حوزه هاى علمیه خراسان، نگذاشتم افرادی که مى توانستند با افکارشان فضاى جامعه را ملتهب کنند، فرصت جولان پیدا کنند.
کد خبر: ۱۷۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 04 February 2016
آیت الله واعظ طبسى گفت: افرادى با فکر خاص، با سلیقه خاص مى نشینند و صحبتى مى کنند اما صحبت شان بر خلاف مصالح نظام است و لذا باید توجه داشت نباید به گونه ای سخن گفت که منافع نظام به خطر بیفتد و انتخابات به التهابات تبدیل شود.

آیت الله واعظ طبسی شامگاه چهارشنبه طی سخنانی در همایش فجر آفرینان که با حضور علمای حوزه علمیه خراسان و ائمه جماعت مساجد مشهد مقدس در تالار متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد دیندارى و علم را دو ملاک و معیار بررسى ها در اسلام ناب دانست و گفت: روحانیان در جریان انتخابات باید سعی در نزدیک کردن دل ها داشته باشند.

وی اظهار کرد: هیچ شخصی حق ندارد جدای از نظام حکومت جمهوری اسلامی تصمیم گیری کند و بدون در نظر گرفتن مصالح جامعه اسلامی جلسه ای دایر و یا در خصوص مسائل حزبی و جناحی تبادل نظر کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر اختلاف در جایی اتفاق افتاد روحانیان باید در مسیر حل اختلاف و نزدیک کردن دلها گام بردارند نه اینکه با موضع گیری فضا را متشنج کنند.

وی دیندارى و علم را دو ملاک و معیار بررسى ها در اسلام ناب بیان کرد: جامعه نه با ایمان بدون علم و نه با علم بدون ایمان، نمى تواند وظایف سیاسى، اجتماعى و فرهنگى خود را درک کند و بر اساس آن به تحول در افکار و عقاید دست پیدا کند.

وى ادامه داد: این دو معیار، جزو ملاک هاى تغییرناپذیر است و در هیچ عصرى و در هیچ حوزه اى استثنا ندارد.

وی ادامه داد: چه بسیار کسانى که از دید افکار عمومى و قضاوت اجتماعى در رتبه بالایى قرار دارند، اما حقیقت درباره آن ها چیز دیگرى است و چه بسیار شخصیت هایى کــه از نظر دیندارى و فقاهت در رتبه بالایى قرار دارند، اما از دید جامعه مغفول مانده اند.

وى خطاب به جامعه روحانیون افزود: ما نمى توانیم بدون نگاه به نظام و مصالح آن، حرفى بزنیم، نمى توانیم بدون توجه به مصالح حکومت اسلامى، جلسه اى برگزار کنیم و در زمینه مسایل حزبى وجناحى تبادل نظر کنیم.

وى ادامه داد: البته تشــکیلات هم لازم اســت، اما در اسلام حد و حدودى دارد و باید این حدود با دقت رعایت شود.

آیت الله واعظ طبسى گفت: افرادى با فکر خاص، با سلیقه خاص مى نشینند و صحبتى مى کنند اما صحبت شان بر خلاف مصالح نظام است و لذا باید توجه داشت نباید به گونه ای سخن گفت که منافع نظام به خطر بیفتد و انتخابات به التهابات تبدیل شود.

وى افزود: امروز دستگاه مدیریت کشور، همان دستگاه روحانیت است و این روحانیت است که دارد کشور را اداره مى کند، پس باید مراقب بود.

وى افزود: بگذارید دیگران بگویند آخوندها سرکار هستند، اما یقین داریم که روحانیت در دل مردم جا دارد و قلوب مردم با روحانیت است.

آیت الله واعظ طبسى افزود: فضاسازى ها نباید ما را از مسیرى که انتخاب کرده ایم، بیرون کند. باید آبرو داد و دین را حفظ کرد.

وی تاکید کرد: دیگران جان خود را فدا کردند، بگذارید ما هم بخشى از آبرویى را که از همین انقلاب به دست آورده ایم، خرج آن کنیم.

ایران در منطقه تصمیم ساز است

نماینده ولی فقیه در خراسان بیان کرد: در حال حاضر مشاهده می شود که هیچ قدرتى نه آمریکا و نه اروپا، نمى تواند در مسایل منطقه اى تصمیمى برخلاف خواست جمهورى اسلامى بگیرد و اگر انقلاب و نظام اسلامى هیچ کارى جز همین نکرده باشد، باز هم موفق بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وى ادامــه داد: سخنان پوتیــن را پس از ملاقات با رهبر معظم انقلاب بخوانید تا اندازه عزت و اقتدار جمهورى اسلامى ایران روشن شود.

وی با اشاره به اینکه این عزت و اقتدار باید حفظ شود و جایش هم حوزه هاى علمیه است بیان کرد: حوزه هاى علمیه در راهپیمایى با حرکت خود نشان بدهند که قدرت رهبرى جهان را دارند.

وى افزود: در همین راستا با وحدت و صمیمیت باید انتخاباتى برگزار کنیم که مشت محکمى بر دهان آمریکا بزند.

تجلی دین داری و علم در امام خمینی(ره)

آیت الله واعظ طبسی از امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی جامع و کامل از منظر دین داری و علم یاد کرد و گفت: همه امتیاز و برجستگی امام خمینی(ره) در این بود که دین داری و علم، دانش و فقاهت در ایشان جایگاه بسیار برجسته ای داشت و برهمه علما و مراجع آن روز مقدم بودند.

وی با اشاره به نگرانی هایی که درباره ورود امام راحل به ایران اسلامی در ۱۲ بهمن ۵۷ وجود داشت، یاد آور شد: با وجود همه این ها، امام فرمودند: من باید به ایران بروم و در کنار برادرانم در مقابل دشمن خونخوار بایستم.

وی افزود: امام خمینی(ره) در نشان دادن قدرت معنوی در برابر دشمن، آن چنان به افرادی که قصد ربودن منابع ملی ما و برخی کشورها را داشتند، تودهنی زدند که هنوز هم مزه آن را در مشامشان حس می کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز هم همان ویژگی ها در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی متبلور است، اظهار کرد: اگر غیر از این بود، منطقه ما وضع دیگری پیدا می کرد.

آیت الله واعظ طبسی موضع گیری مقام معظم رهبری در برابر طرح های آمریکایی درباره سرنوشت سوریه را یاد آور شد و تاکید کرد: موضع گیری در برابر دولت آمریکا که همه کشورهای اروپایی نسبت به او احساس ضعف می کنند، بیانگر علم، ایمان و دین داری و تعهد رهبر معظم انقلاب نسبت به معیارهای اسلامی است.

اجازه جولان به افکار مسموم ندادیم

وی بیان کرد: در مقام نوکرى حوزه هاى علمیه خراسان، نگذاشتم افرادی که مى توانستند با افکارشان فضاى جامعه را ملتهب کنند، فرصت جولان پیدا کنند.

وى ادامه داد: امروز انتظار از حوزه هاى علمیه انتظار بالایى است لذا اگر جایى اختلافى وجود دارد، ما باید این اختلاف را حل کنیم نه اینکه خودمان، اختلاف داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بای دل هایمان را نزدیک کنیم افزود: نباید در سخنرانی ها به گونه ای عمل کنیم که جز زیان براى نظام اسلامى و جز زیان براى خودمان، حاصلى نداشته باشد.

آیت الله واعظ طبسی افزود: نصح و خیرخواهى با بیان قابل فهم مى تواند انسان هاى زیادى را جذب کند و این انتظار از ما است که با نصح و خیرخواهى صحبت کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار