مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني خراسان رضوي گفت: نرخ خريد تضميني گندم در سال جاري را با احتساب دو درصد افت مفيد و چهار درصد افت غيرمفيد براي هر كيلو گرم 12 هزار و 705 ريال است
کد خبر: ۲۲۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 07 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، ايرج حسن پور با اشاره به آغاز برداشت گندم در جنوب استان بويژه شهرستان‌هاي بجستان و گناباد، اظهار كرد: بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده علاوه‌بر كميسيون‌هاي خريد شركت غله و سيلوهاي دولتي، بخش خصوصي از جمله انبارهاي مكانيزه جوار كارخانجات و شركت‌هاي تعاون روستايي به عنوان مباشر اقدام به خريد گندم از كشاورزان مي‌كنند.
وي ادامه داد: شركت هاي تعاوني روستايي در مناطقي كه داراي انبار مسقف و استاندارد هاي ذخيره گندم باشد اقدام به خريد مي‌كند.
مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني خراسان رضوي افزود: اين شركت‌ها در شهرستان‌ها به دليل فضاي محدود ذخيرهسازي، تنها مجاز به خريد و تحويل محموله‌هاي تا پنج تن هستند و در ساير نقاط محصول خود را به مراكز خريد شركت غله تحويل مي دهند.
حسن پور بيان كرد: امسال بر خلاف سال هاي قبل هزينه حمل گندم به كشاورزان پرداخت مي شود كه اين امر فقط براي محموله هاي بيش از پنج تن و بر اساس محاسبات صورت گرفته انجام مي شود.
وي عنوان كرد: محموله هاي داراي وزن بيشتر بايد به مراكز خريد كه در سيلوهاي دولتي، خصوصي و كارخانجات آرد تشكيل مي شود ارجاع گردد.
مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني خراسان رضوي با اشاره به شيوه نامه اجرايي خريد تضميني گندم خاطر نشان كرد: به منظور حذف دلالان و واسطه ها، خريد تضميني گندم تنها از كشاورزاني صورت مي گيرد كه داراي معرفي نامه از جهاد كشاورزي شهرستان هستند.
حسن‌پور تصريح كرد: در اين معرفي‌نامه مشخصات كشاورز و محصول توليدي، زمين، نوع گندم و حجم آن ارائه شده است.
وي در پايان نرخ خريد تضميني گندم در سال جاري را با احتساب دو درصد افت مفيد و چهار درصد افت غيرمفيد براي هر كيلو گرم 12 هزار و 705 ريال عنوان كرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار