استاندار خراسان رضوی گفت: امروز سربازان در حوزه مذاکرات به پشتوانه‌ خون شهدا با قدرت‌های دنیا مذاکره می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 14 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، علیرضا رشیدیان در نخستین یادواره ملی شهید صیاد‌شیرازی و 4 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان رضوی که در سالن همایش‌های صدا و سیمای این استان برگزار شد، اظهار کرد: یادواره‌های شهدا تنها یک مراسم بزرگداشت نیست، بلکه این یادواره‌ها فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل حاضر و آیندگان است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در هر گوشه از این سرزمین پهناور می‌توان ردپای ایثار و شجاعت این سربازان فداکار نظام اسلامی را رویت کرد.

وی افزود: آنچه امروز منشأ قدرت کشور ما در برابر ابرقدرت‌ها به‌ویژه در بحث مذاکرات هسته‌ای بوده، چیزی جز خون شهدا و فداکاری ایثارگران نیست و چیزی که سبب می‌شود امروز سربازان در حوزه مذاکرات با قدرت‌های دنیا رو در رو شوند، پشتوانه‌اش خون شهدا و ایثارگری آنهاست.

رئیس ستاد یادواره شهید صیاد‌شیرازی خاطرنشان کرد: این اسطوره بزرگ جهاد مصداق «رحما بینهم» و همچنین مصداق «اشداء علی الکفار» بوده است و آن چنان در دفاع مقدس بر پیکره دشمن ضربه زد که صدام پس از پایان جنگ تحمیلی نیز این ضربات را فراموش نکرد.

رشیدیان بیان کرد: این ضربات به دشمن سبب شد تا برای ترور این شهید بزرگوار بسیار تلاش شود تا اینکه منافقان که دست‌نشاندگان استکبار و صهیونست بودند ابزار این کینه‌ورزی شدند و این سرباز سرافراز را به شهادت رساندند.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرده‌اند، ضرورت شناخت هرچه بیشتر روح موحد شهید صیادشیرازی بیش از پیش معنا پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار