رئیس سازمان نظام پرستاری با بيان اين مطلب كه نظام سلامت عدالت اجتماعي ندارد، گفت: امیدوارم اجرای تعرفه‌گذاری و پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری سبب عملیاتی شدن عدالت اجتماعی در نظام سلامت شود.
کد خبر: ۲۲۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 11 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، علی‌محمد آدابی صبح امروز در همایش ملی «تعرفه‌گذاری و پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری» در هتل میثاق با اشاره به اینکه عدل و عدالت باید در جامعه اجرایی شود، اظهار کرد: عدل به معنای قرار گرفتن همه‌چیز در جای درست خود است که اگر در جامعه نباشد سبب ایجاد اختلاف طبقاتی و تفاوت بسیار میان مردم یک جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای عدالت در جامعه سبب ایجاد تعادل می‌شود، یادآور شد: متأسفانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، شاهد افزایش 20 تا 100 برابری تفاوت‌ها در جامعه سلامت و کادر پزشکی ایران هستیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری با ابراز تأسف از عدم پاسخگویی وزیر بهداشت در ارتباط با وقفه 9 ساله اجرای قانون تعرفه‌گذاری و پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری بیان کرد: به گفته وزیر بهداشت، وی کارهای مهم‌تری دارد و معاونان وی نیز حرف‌های ساده و مهم ما را متوجه نمی‌شوند.

آدابی پرستاری را در کنار انجام وظایف مشخص در آن، مدافع اجتماعی جامعه دانست و تصریح کرد: همه مردم به ویژه شاغلان در عرصه‌های مختلف و پرستاران باید حق خود را در جامعه بشناسند و به حقوق دیگران نیز احترام بگذارند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای به شدت به پرستاری تاخت‌وتاز می‌کنند، تأکید کرد: پرستاری نقش مهمی در توسعه سلامت در جهان دارد و اهمیت این امر سبب شده تا شعار سال 2016 به آن اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری در پايان بیان کرد: امیدوارم اجرای تعرفه‌گذاری و پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری سبب عملیاتی شدن عدالت اجتماعی در نظام سلامت شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار