یک کارشناس مشاوره خانواده گفت: وقتی اعضای خانواده به فضای مجازی اعتیاد پیدا می کنند؛ از محبت و درک یکدیگر غافل شده و‌ بدنه خانواده متلاشی می شود.
کد خبر: ۲۴۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 06 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، استاد صادقیان؛ در کارگاه تخصصی مشاوره گروهی که از سوی واحد مشاوره دینی اداره پاسخگویی به سوالات دینی ویژه مشاوران و مدیران استانی صداو سیمای کشور برگزار شد، موضوع آسیب های فضای مجازی را مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: امروز مشاوران تربیتی با آسیب هایی که از سوی فضای مجازی به بدنه خانواده های وارد می شود، روبه رو هستند و این معضل روز به روز در حال پررنگ تر شدن است؛ یعنی روزی نیست که مشاوران در همایشی شرکت کنند و شکایت زوجین را در خصوص استفاده از گوشی نشنوند.

صادقيان با اشاره به آیه 21 سوره روم ادامه داد: خانواده به آرامش و صمیمیت و عاطفه نیاز دارد، اگر در خانه آرامش نباشد اعضای خانواده ترجیح می دهند تا در خیابان ها بچرخند ولی در خانه وارد نشوند.

به گفته این کارشناس تربیتی، خانواده موفق خانواده ایست که در آن آرامش وجود داشته باشد؛ وقتی دو نفر با یکدیگر ازدواج می کنند، خداوند آرامش را در وجود این دو ایجاد و دل هایشان را به هم گره می زند.

وی عدم امنیت اطلاعات در فضای مجازی را سبب برخی از اختلافات خانواده معرفی و اظهار کرد: امروز ما شاهد آن هستیم که برخی از زوج های جوان با اطمینان به فضای مجازی، عکس و فیلم عروسی خود را از طریق شبکه های اجتماعی به اقوام ارسال کرده، اما متاسفانه پس از چندی عکس خود را در سایت ها و کانال های دیگر مشاهده کرده اند و همین امر زمینه طلاق آنها را ایجاد کرده است.

صادقیان بیان کرد: در فضای مجازی صحبت های عاشقانه کاذب زیاد است، لذا افراد وقتی می بینند که در خانه، همه سرگرم کار و فضای مجازی هستند و محبت و عواطف در بین اعضای خانواده از بین رفته، ذهنشان درگیر عواطف و محبت های کاذب فضای مجازی شده و با باور به اینکه در شبکه های اجتماعی بهتر درک می شوند،‌ به آن پناه می برند.

وی قطع کردن اینترنت گوشی همراه را به عنوان یکی از راهکارهای ترک اعتیاد به فضای مجازی معرفی کرد و افزود: مدت زمان حضور در فضای مجازی و کار با گوشی باید برنامه ریزی شده باشد، زمان استفاده از اینترنت زمان مفید ما نباشد، موقعی که اعضای خانواده دور هم جمع هستند، نیازی به روشن کردن اینترنت نیست.

منبع: آستان نيوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار