طی مراسمی با حضور شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری، اولین توقفگاه بار درون شهری به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۲۵۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 30 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، با حضور سید صولت مرتضوی شهردار مشهد، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند، اولین توقفگاه بار درون شهری به بهره‌برداری رسید.

فاز نخست این توقفگاه ناوگان بار درون شهری مشهد با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال در بلوار میثاق مشهد احداث و به بهره‌برداری رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این مراسم گفت: احداث و بهره‌برداری از توقفگاه ناوگان بار درون شهری مشهد بسیاری از مشکلات ناشی از تردد خودروهای سنگین بار در درون شهر یا توقف در معابر شهری را کاهش می‌دهد.

هوشنگ غلام‌زاده با اشاره به انجام مطالعات حمل و نقل کلانشهر مشهد توسط دانشگاه صنعت و معدن در سال 91 افزود: بر اساس این مطالعات به منظور کاهش مشکلات باید توقفگاه‌هایی برای پارک ناوگان بار درون شهری ایجاد می‌شد که این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در مطالعات حمل و نقل شهر مشهد، احداث 3 توقفگاه ناوگان بار دورن شهری مورد تأکید قرار گرفته بود که در این زمینه سه قطعه زمین در بولوار میامی، جاده کلات و بولوار میثاق مشهد شناسایی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ابراز كرد: زمین اولین توقفگاه بار درون شهری مشهد برای اینکه متعلق به سازمان اتوبوسرانی بود، مقرر شد تحویل مدیریت حمل و نقل بار شده و در آن توقفگاه احداث شود که این اقدام انجام گرفت و امروز شاهد بهره‌برداری از فاز نخست آن هستیم.

غلام‌زاده از تملک دو قطعه زمین برای احداث دو توقفگاه بار درون شهری دیگر نیز خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، در آینده‌ای نزدیک این دو قطعه زمین تملک و نسبت به احداث توقفگاه‌ها اقدام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تردد ناوگان بار در داخل شهر، ضمن تخریب زیرساخت‌های شهری، افزایش تصادفات، مشکلات ترافیکی هم به وجود می‌آمد که امیدواریم با بهره‌برداری از این توقفگاه بخشی از این معضلات برطرف شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه توقفگاه بار درون شهری میثاق مشهد در مدت 9 ماه احداث شده است، گفت: این توقفگاه در فضایی به وسعت 35 هزار مترمربع احداث شده که فاز نخست آن دارای ظرفیت 500 خودرو است.

منبع: پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار