مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 60 هزار نفر در خراسان رضوی معتکف شوند.
کد خبر: ۲۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷ 23 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی در نشست خبری پیرامون موضوع اعتکاف اظهار داشت: دو دهه از احیای سنت اعتکاف در کشور ما می‌گذرد و این مراسم 13 تا 15 رجب در مساجد کوچک و بزرگ کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: همه مساجدی که مراجعات عمومی به آنها می‌شود و مختص گروه و محله خاصی نیست، قابلیت اجرای مراسم اعتکاف را دارند و امروز اعتکاف نمادی از معنویت‌خواهی و خودسازی است که نمونه توسعه فرهنگ دینی و اخلاق به شمار می‌رود.

مرویان‌حسینی بیان داشت: در سال گذشته بیش از 600 هزار نفر در 5 هزار مسجد در برنامه اعتکاف کل کشور حضور داشتند که در استان خراسان رضوی برنامه اعتکاف در 535 مسجد و در مشهد در 125 مسجد با حضور 52 هزار نفر از معتکفان برگزار شد و 80 درصد از این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی ستاد اعتکاف صورت گرفته و با همکاری دیگر ارگان‌های مشهد و استان و با ارتقای کمی و کیفی که شاهد هستیم، حدود 600 مسجد در سطح استان که 168 مسجد آن در شهر مشهد است، برای اعتکاف در نظر گرفته شده است.

مرویان ادامه داد: اعتکاف فرصت خودسازی و توجه به درون و ایجاد آمادگی‌های معنوی در طول سال است و برنامه‌های مساجد باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمام وقت معتکف را برای خودشناسی نگیرد، ما آمادگی اعزام سخنران و مداحان برای مساجد را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام معتکفان از طریق مساجد و اینترنت انجام شده که پیش‌بینی ما این است امسال با افزایش بیشتری مواجه شویم و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال 60 هزار معتکف ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه در مسجد گوهرشاد با توجه به بازسازی، ظرفیت برای اعتکاف حداقلی بوده و 200 نفر از معتکفان را پذیرایی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار