وزیر علوم خبر داد:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص یک درصد از تولید ناخالص ملی به بحث پژوهش و فناوری خبر داد.
کد خبر: ۲۷۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 02 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، محمدفرهادی ظهر امروز در حاشیه بازید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اعلام این خبر، گفت: مشهد ظرفیت های خوبی در حوزه دانشگاهی و پارک علم و فناوری دارد و خوشبختانه در این مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه های حساس مانند آب، صنابع غذایی، پتروشیمی، نفت و گاز و IT فعالیت می کنند.

وی با بیان این مطلب که اعتبارهای مصوب پارک های علم و فناوری تا سال گذشته 1300میلیارد ریال بوده، اظهار کرد: با این حال همه این اعتبار به پارک ها تخصیص داده نمی شد، اما وزارت علوم سال گذشته 300میلیارد ریال به پارک های علم و فناوری اعتبار اختصاص داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تا سال گذشته تنها 47 صدم درصد تولید ناخالص ملی به پژوهش و فناوری اختصاص داده شده بود، تأکید کرد: از امسال قرار است این رقم به بیش از یک درصد تولید ناخالص ملی افزایش یابد که این امر تحول بسیار مهمی است.

فرهادی در ادامه از ایجاد شبکه ملی، علمی و آزمایشگاهی کشور خبر داد و گفت: 120آزمایشگاه برای عضویت در این شبکه هدف گذاری شده اند که دانشگاه فردوسی و پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از جمله مراکزی هستند که برای این طرح هدفگیری شده اند.

وی با بیان اینکه تأمین تجهیزات علمی در دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری رویکرد مهم وزارت علوم است، عنوان کرد: وزرات علوم در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور 70طرح در این حوزه به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه داده است که تعدادی از این طرح ها به تصویب این ستاد رسیده و برنامه های عملی هم برای آن ارائه شده است.

فرهادی ادامه داد: سامان دهی مراکز آموزش عالی، بحث آموزش کیفی، بین امللی کردن پژوهشکده ها و توسعه شبکه های آزمایشگاه کشور از جمله طرح هایی تصویب شده با موضوع اقتصاد مقاومتی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تأکید کرد: جایگاه اقتصاد مقاومتی که همان اقتصاد درون زا و برون نگر است در پژوهش دانشگاه و پارک های علم و فناوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار