استاندار خراسان رضوی گفت: این که هنری مشروع را که تصنیف آن مجوز گرفته است، خواننده آن مجوز گرفته است و آهنگ و افراد شرکت کننده در اجرای آن نیز مجوز گرفته‌اند را به کل زیر سوال ببریم، درست نیست.
کد خبر: ۲۷۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 12 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، علی‌رضا رشیدیان با بیان اینکه بعضی از تولیداتی که برای تلویزیون‌های آن سوی آبی فرستاده می ‌شود در مشهد ساخته می‌شود، افزود: باید دید چرا جوانان ما استعداد خود را دراین راه نشان می دهند؟ به این دلیل است که ما حتی محدودیت‌هایی را برای موارد مشروع هم قرار داده‌ایم. ما باید ظرفیت‌های مشروع را باز کنیم تا حرکت‌ها زیر زمینی و به تخلف تبدیل نشود.

وی در همین خصوص تصریح کرد: چندی پیش نقل قولی شد از زبان دادستان استان مبنی بر این که برگزاری کنسرت در استان تا زمان تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی استان و تصمیم‌گیری در باره کنسرت‌ها، اجازه برگزاری کنسرت داده نخواهد‌شد. بنده تاکید می‌کنم که باید توجه داشت که شورای فرهنگ عمومی حدود اختیاراتش مشخص است و در همه مسائل مرتبط با فرهنگ هم‌اندیشی و هم فکری می‌کند و نه تنها کنسرت اما باید توجه داشت که این شورا قابلیت قانون گذاری را ندارد.

رشیدیان تاکید کرد: این اتهام که دولت برای مسائل اقتصادی و اجتماعی استان برنامه ندارد و تنها تمرکز خود را بر روی مساله کنسرت قرار داده است کذب محض است چرا که مدیران دولتی استانی در چند ماه اخیر درباره کنسرت ها سکوت اختیار کرده بودند تا آقایان تکلیف این مساله را مشخص کنند و باعث سردرگمی مردم بیشتر از این نشویم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما معتقدیم دو مبنا در موسیقی وجود دارد یکی نص قانون جمهوری اسلامی و دیگری نظرات مقام معظم رهبری، گفت: اگر در تهران شاهرود یا بسیاری شهرهای دیگر کنسرت‌ها با ملاحظات و مجوزات مربوطه اجرا می‌شود نباید در مورد خراسان‌رضوی تصمیم دیگری گرفته شود. این مساله که مشهد دارای ملاحظاتی است را ما می پذیریم ولی معتقدیم که باید برای این شهر هم چهارچوب‌هایی تعیین شود.

وی اذعان کرد:در بحث مربوط به عوارض و حواشی کنسرت که مورد نگرانی مشترک ما و آقایان است. از قبیل اختلاط محرم و نامحرم یا ناهنجاری‌ها که مورد مخالفت همه مسلمانان است معتقدیم باید راهکارهایی برای این موارد دیده‌شود. کنسرت به معنای اجرای صحنه‌ای و زنده موسیقی یک هنر است. این که هنری مشروع را که تصنیف آن مجوز گرفته است خواننده آن مجوز گرفته است و آهنگ و افراد شرکت کننده در اجرای آن نیز مجوز گرفته‌اند را به کل زیر سوال ببریم، درست نیست. تهیه کننده این اثر حق دارد برای اجرای صحنه ای آن تقاضای مجوز کند و مسئولین اداره ارشاد هم موظفند که مجوز لازم را برای او صادر کنند.

رشیدیان با تاکید بر اینکه قوه قضائیه یکی سری وظایف قانونی دارد که بر اساس همین حقوق و وظایف قصاص و با استفاده از قانون حکم اجرا می کند، گفت: درست است که جلوگیری از یک مراسم با رویکرد پیشگیری از جرم جزو اختیارات قانونی دادستان است اما جوهره اصلی هر اقدامی باید قانون و فرامین امام خمینی و رهبر معظم انقلاب قرار بگیرد و باید یک وحدت رویه قانونی در کل کشور ایجاد شود.ما نباید مردم را در بلاتکلیفی قرار دهیم بنده قبلا هم اعلام کرده‌ام که این قوه می‌تواند با حقوق قانونی خود، مساله کنسرت را در مشهد یا خراسان رضوی کلا ممنوع اعلام کند و البته باید عوارض مربوط به این تصمیم خود را بپذیرد.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه گفت: بنده با توجه به این که دولت دکتر روحانی درحال تعامل در داخل و خارج است و با توجه به این که ایشان بسیار معتقد به حسن روابط در چهاچوب قانون با قوای مقننه و قوه قضائیه دارد. نهایت تلاش را علی رغم نامهربانی‌هایی که در سطح استان شاهد بودیم، به کار برده‌ایم و همچنان بر حسن معاشرت اصرار داریم.

وی با بیان اینکه در برخی درگیری‌های اخیر و اعتراضات ناروا به کمیسیون ماده 5 وشورای عالی شهرسازی و معماری کشور، ما در مقابل سکوت کردیم گفت: چون نمی‌خواستیم صحن جامعه دچار تنش شود ما وظیفه خود می‌دانیم که آرامش را برای مردم ایجاد کنیم. پیگیری های قانونی را درجای خود انجام می‌دهیم و امروز هم پیگیر حقوق قانونی مردم هستیم و مراتب را در نامه‌ای خدمت حضرت آیت الله آملی لاریجانی ابراز داشته‌‌‌ایم. با معاون اول قوه قضائیه حجه الاسلام محسنی اژه‌ای هم صحبت کرده‌ایم و جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا این مساله حل شود.

رشیدیان همچنین به اتفاقیه گفت: بنده تکرار می کنم که مساله اصلی دولت همچنان اقتصاد است و اقدامات مثبتی هم در این زمینه اجرا شده است. نمونه آن ایجاد فرصت‌ها و ظرفیت‌های شغلی است و 1300 میلیارد تومان ماشین آلات صنعتی را وارد استان کردیم. تا در عرصه تولید کاغذ و فولاد و شیشه و صنعت نساجی مورد استفاده قرار بگیرد این نوید ایجاد فرصت های اشتغال پایدار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار