مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوى گفت: سرانه ورزشی دانش آموزان استان در حال حاضر ۱۳ صدم درصد به ازای هر دانش آموز است که تا رسیدن به سرانه ورزشی جهانی به میزان ۲ و نیم متر فاصله بسیار زیادی دارد.
کد خبر: ۲۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 27 April 2015

سیدجواد حسینی در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال جدید كه در محل استانداری برگزار شد اظهار كرد: در گذشته سرانه فضای ورزشی برای هر دانش آموز ۱۲ صدم متر بوده كه با راه اندازی ۱۲ سالن ورزشی و استخر این سرانه به ۱۳ صدم متر افزایش پیدا كرد اما همچنان با سرانه ورزشی جهانی به میزان ۲ و نیم متر فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به جایگاه نخست خراسان رضوی در حوزه ساخت و تجهیز مدارس نیز اظهار كرد: بیش از ۹۰ درصد ساخت و تجهیز مدارس در خراسان رضوی بعد از انقلاب انجام شده است.

حسینی از بهره برداری بزرگترین دهکده المپیاد ورزشی دانش آموزان کشور با ۵۲ هکتار فضا در مشهد خبر داد و گفت: سیاست های آموزش و پرورش استان نیازمند اصلاح در زمینه های استاندارسازی فرایند ها است به شكلی كه در حال حاضر نظام آموزشی ما از آموزش زدگی صرف، نمره محوری و کلاس گرایی رنج می برد.

وى گفت: در همین راستا پنج سیاست به نام ساعت در دستور كار آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار گرفته كه در مرحله نخست به سامان دهی و به سازی نیروی انسانی می پردازد.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوى تصریح كرد: در حال حاضر طرحی به عنوان ساماندهی مدارس کوچک در دست اقدام است كه تنها مدرسه ای که در طرح ارتقای مدیریت اموزشگاهی توانست رتبه ممتاز کشوری را به دست آورد، مدرسه عبدالله رضوی مشهد بود.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه ها و سیاست های آموزش و پروش خراسان رضوی عملیاتی كردن بودجه مدارس، طرح تمرکز زدایی آموزش و پرورش و طرح توسعه مشارکت در اموزش و پرورش در ابعاد مختلف است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر طرح ۱۰۰مدرسه ۱۰۰ دبیرخانه در خراسان رضوی در حال اجرا است ادامه داد: به همین منظور برای هر اداره یک مدرسه در نظر گرفته شده تا به صورت آزمایشی در اختیار آن اداره و دستگاه قرار گرفته و تمام طرح هایی که احساس می کند می تواند از طریق آن مدرسه منتخب اجرایی کند در آن اعمال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار