عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر رشد پنج‌ درصدی اقتصاد گفت: زیر یک درصد از این رشد مربوط به صنایع کشور است و بیش از چهار درصد فقط در حوزه نفت و گاز و به‌واسطه فروش آن‌ها ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۹۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 21 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حمید گرمابی  با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی‌های روز و تحقیق و توسعه در این بخش اظهار داشت: ما در مرحله قبل از استفاده تکنولوژی یعنی مرحله توسعه آن مانده‌ایم، مقالات و تحقیقات خیلی خوبی در کشور نوشته و انجام می‌شود که در سطح دنیا شناخته‌ شده است ولی درون کشور صنعتی نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای صنعتی کردن این تحقیقات نیاز به اعتماد صنعت کشور است که هنوز وجود ندارد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صنعت زمانی جلو می‌آید که حسابش برای کسب سود درست باشد، یعنی کاربردها مشخص باشد و برای آن بازاریابی نیز کرده باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: صنعت باید از مقدار کم شروع کند و پس از بازاریابی و کسب اعتماد قطعاً برای سرمایه‌گذاری از هم پیشی خواهند گرفت ولی هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

گرمابی با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر رشد پنج‌ درصدی اقتصاد خاطرنشان کرد: زیر یک درصد از این رشد مربوط به صنایع کشور است و بیش از چهار درصد فقط در حوزه نفت و گاز و به‌واسطه فروش آن‌ها ایجاد شده است.

وی بیان کرد: صنایع اوضاع مناسبی ندارند و امیدواریم در شش‌ماهه دوم امسال با توجه به اصلاحیه‌ای که دولت برای بودجه به مجلس داده است نقدینگی این بخش تأمین شود تا شاهد حرکتی رو به جلو باشیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وقتی 80 درصد از تجارت دولتی است قطعاً حرکت در این بخش زمانی روی می‌دهد که وضع مالی دولت خوب باشد و امیدواریم در شش‌ماهه دوم از رکود خارج شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه با اشاره به تصدی‌گری دولت در بخش معادن نیز تصریح کرد: بازهم وقتی حدود 80 درصد از اعتبارات دولتی باشد از بخش معدن نیز نباید انتظار داشت وضعیت خوبی داشته باشد، دولت در بخش معدن در کشور بازیگر اصلی است و امیدواریم با اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی در این مبحث شاهد رشد و توسعه بهتری باشیم.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار