دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: با اشاره به اینکه ساخت پارک‌های بزرگ در شهرها ضد فرهنگ است، گفت: در ابتدا باید سعی در احیای محله‌ها داشته باشیم، سپس تفریحاتی نیز در محله ایجاد کنیم.
کد خبر: ۳۰۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 29 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کشوری ظهر امروز در نشست فرصت‌ها و چالش‌های پارک‌های شهر مشهد اظهار داشت: لازم است نگاه به حوزه مدیریت شهری تغییر پیدا کند و از الگوی اسلامی برای مدیریت شهری استفاده شود، همچنین لازم است توجه بیشتری نسبت به محله‌ها در شهر داشته باشیم و با نیاز سنجی مناسب محله را  تبدیل به محل تأمین نیازهای خانوار کنیم.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با اشاره به اینکه نیازهای تفریحی در جامعه اهمیت زیادی دارد، افزود: نقطه آغاز حرکت انسان‌ها انگیزه است و نیازهای تفریحی سبب ایجاد انگیزه در انسان‌ها می‌شود و سرآغاز حرکت و پویایی است، همچنین بر اساس آیات قرآن و روایات کسالت و نداشتن تفریح به دین و دنیای افراد ضرر می‌زند.

کشوری با بیان اینکه  مشخص کردن عوامل تأثیرگذار بر انگیزه افراد جامعه دارای اهمیت بسیار است، افزود: ارتباطات انسان‌ها با یکدیگر یکی از عوامل فرح بخش در جامعه است، اگر قصد ایجاد تفریح در جامعه را داریم باید بهینه کردن رفتار بین افراد جامعه را اصل قرار دهیم، هچنین یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی و پیشرفت فناوری کم شدن ارتباط افراد جامعه است.

وی افزود: باید معنای تفریح را از خوشحالی لحظه‌ای ارتقا دهیم و عوامل زیادی در جامعه وجود دارد که تأثیرگذار بر محیط خانواده هستند به همین علت مدیریت شهری در امر تربیت نیز سهیم است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با اشاره به اینکه ساخت پارک‌های بزرگ در شهرها ضد فرهنگ است، گفت: در ابتدا باید سعی در احیای محله‌ها داشته باشیم، سپس تفریحاتی نیز در محله ایجاد کنیم، در شهرهای بزرگ محله‌ها ماهیت خود را از دست داده و تبدیل به خوابگاه شده‌اند و این آسیب بزرگی است، نباید افراد برای تأمین نیازهای زندگی از محله خود خارج شوند زیرا تأثیر روابط انسانی در ایجاد نشاط در جامعه بسیار بیشتر از ایجاد سرگرمی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار