امام جمعه مشهد گفت: اجبار کردن مردم برای استفاده از کالاهای بی‌کیفیت داخلی ظلم است.
کد خبر: ۳۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 06 May 2015
آیت الله سیداحمد علم الهدی در دیدار با مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل کار خراسان رضوی که به مناسبت هفته کار برگزار شد، اظهار کرد: ما که در پیشرفته‌ترین فناوری های مختلف دنیا را به شگفت آورده ایم آیا نمی توانیم یخچال و اتومبیل باکیفیت تولید کنیم و آیا کارگر ما از تولید کالای باکیفیت عاجز است.

وی افزود: مقام معظم رهبری طی سال های اخیر بارها بر ضرورت حمایت از کالای داخل و استفاده از تولید کالای ملی تاکید کردند، اما باز هم شاهد هستیم که کالاهای داخلی بی‌کیفیت هستند و به این لحاظ نمی توان مردم را مجبور به استفاده از این نوع کالاها کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: یک مشکل که در مملکت ما به صورت یک عامل کندشونده و ترمز در اجرای دستور مقام معظم رهبری وجود دارد که پارادوکس در ارتباط بین کارگر و کارفرما است و کلید حل آن نیز در دست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی می باشد.

وی با بیان اینکه نمی توان انتظار استقبال از کالای بی کیفیت داخل را داشت، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند که چرا مردم از جنس خارجی استفاده می کنند ما وقتی با اهالی صنایع و مدیران عمده کار به گفت‌وگو می نشینیم می گویند که مسئله قاچاق و ورود کالاهای خارجی به داخل کشور عامل اصلی عدم استقبال مردم از استفاده از کالاهای داخلی می باشد و تصور می کنند که این حرف یک حرف حق به جانب است در حالیکه به نظر بنده بزرگترین مصداق عذر بدتر از گناه همین حرف است.

علم‌الهدی تاکید کرد: مردم در کشور 75 میلیونی ایران می خواهند زیباترین و لذیذترین زندگی را داشته باشند که حق آنها نیز همین است حال بگوییم که از کالای با کیفیت جهانی استفاده نکنند و از اتومبیلی استفاده کنند که شاید یکسال بعد در وسط اتوبان منفجر شود.

وی با بیان اینکه بهبود روابط بین کارگر و کارفرما تنها راهکار ارتقای کیفیت تولید کالای داخلی است، خاطرنشان کرد: این حرف کارآفرینان که می گویند درب دروازه های کشور را به روی کالاهای خارجی ببندید تا استقبال مردم از کالاهای داخلی بیشتر شود و تولید ملی رونق بگیرد مفهومش این است که مردم دستشان به کالاهای با کیفیت جهانی نرسد و از سر اجبار بیایند و جنس بی کیفیت تولید داخل را بخرند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مشکل روابط بین کارگر و کارفرما حل نشود این معضل برطرف نخواهد شد و شاهد ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل نیز نخواهیم بود.

وی ادامه داد: وقتی کارگر احساس کند که عامل سودآور در عرصه تولید برای عنصری است که تمام هم و غمش سرمایه اش است و اگر فرصت یابد سرمایه اش را در جای دیگری هزینه می کند چطور می‌خواهد زندگی کند و به فکر تولید با کیفیت باشد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده بزرگترین عامل تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی در کشور این است که کارفرمایان ما می‌گویند این کار برای ما صرفه اقتصادی ندارد و این یک آفت بسیار بزرگ است.

علم‌الهدی افزود: تا زمانی که کارگر احساس نکند که این کالایی که تولید می‌کند برای خود و هموطنان خود است و موجب رونق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می شود مشکل بازار مصرف کشور حل نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار