مدیر اجرای طرح میدان شهدای شهرداری مشهد گفت: مسجد و حسینیه یزدی‌ها در مشهد مقدس به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۳۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳ 10 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید برجسته‌نژاد در جریان بازدید مهندسان سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی از پروژه تالار شهر اظهار داشت: از سال 83 سناریوی نوسازی و بهسازی طرح میدان شهدای مشهد کلید خورد و به مرور زمان دچار تغییراتی شد که امروز به 35 هکتار رسیده است.

وی تصریح کرد: این طرح 70 پروژه با کاربری تجاری، اقامتی، مسکونی، فضای سبز، زیرگذر، مسجد، حوزه علمیه، پایانه، پارکینگ، عرصه وغیره را در خود جای داده است.

مدیر اجرای طرح میدان شهدای شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با سیاست‌های مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم، مقرر شده طرح میدان شهدا تا سال 2017 به اتمام برسد چرا که این پروژه باید میزبان میهمانان و زائران میلیونی مشهد در این سال باشد.

برجسته‌نژاد ادامه داد: تالار شهر که یکی از بزرگترین پروژه ‌های طرح میدان شهداست نیز مجهز به سالن همایش، بخش‌های اداری، رستوران، فضاهای تفریحی وغیره است که از لحاظ BMS یا همان هوشمندسازی دارای آیتم‌های متعدد و البته پیشرفته روز را دارا است.

به گفته وی، یکی از معضلات مورد اشاره در پروژه‌های نوسازی، موضوع تملک است که با توجه به همراهی و پشتیبانی شهردار مشهد این موضوع را به سرعت مورد حل و فصل قرار داده‌ایم.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدا خاطرنشان کرد: همچنین بنا به تاکید شورای اسلامی شهر بیشترین توجهات در این پروژه به موضوع کاربری‌های غیرانتفاعی بوده چرا که این پروژه برای مردم و شهروندان است و باید برای آنها مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

برجسته‌نژاد افزود: در آینده‌ای نزدیک، مسجد و حسینیه یزدی آبادی‌ها و پروژه پارکینگ پایانه صبا به عنوان دو پروژه بزرگ اجتماعی شهر به بهره‌برداری می‌رسد و سبب آسایش و راحتی شهروندان و زائران امام رضا(ع) خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین به منظور حفظ فضای سبز و محیط زیست شهری در بافت مرکزی شهر اقدام به توسعه پراک هشت‌آباد کردیم که اکنون 23 هزار مترمربع را شامل می‌شود تا به عنوان تنفسگاه بزرگ شهر به کار خود ادامه دهد و شهروندان از آثار مثبت آن بهره‌مند شوند.

مدیر اجرایی طرح میدان شهدا گفت: سالن جلسات علنی شورای اسلامی شهر در ساختمان تالار شهر ظرفیتی حدود 112 نفر را شامل می‌شود و برای خبرنگاران و همراهان سیستم شبکه، اینترنت و وای فای در نظر گرفته شده است.

برجسته‌نژاد تصریح کرد: برای ساختمان تالار شهر نیز ظرفیت پارکینگ حدود 60 خودرو در نظر گرفته شده تا اعضا و پرسنل شورای اسلامی شهر مشهد از آن بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار