رئیس شورای استانی نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان رضوی:
رئیس شورای استانی نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان رضوی با تأكيد بر اينكه گاهي مواقع ضعف‌هاي صفوف نماز ما ناشی از رفتارهای نادرست مدیران در زمینه مسائل اقتصادی اجتماعی و خدمات مردمی است، گفت: علاوه بر ظاهر مساجد و نماز خانه به مفاهیم نماز نیز باید دقت کرد.
کد خبر: ۳۳۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 22 November 2016
به گزارش تابناک رضوی حجت الاسلام والمسلمين احمد ترابی پیش از ظهر امروز در همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی که در تالار ابن هیثم دانشکده فرهنگیان برگزار شد گفت: مي‌توان گفت در اكثر آيه‌هاي قرآن که مرتبط با نماز آمده، مساله نماز با یک یا چند مساله دیگر پیوند خورده است.
وی با اشاره به آیات معروفی همچون «یقیمون الصلوة و یوتون الزکات» افزود: وفای به عهد، تقوا، و رعایت حقوق دیگران در بسیاری از آیات در کنار برپایی نماز آمده است.
رئیس شورای استانی نهاد رهبری افزود: مسائل اجتماعی، اخلاقی، معرفتی، ایمان به قیامت و اعتقاد به حقانیت رستاخیز همه به نماز پیوند خورده است، در واقع نماز می‌تواند مانند قلب، خون معنویت و اخلاق را به سایر ابعاد زندگی جاری کند و در واقع نماز باید تپنده و تقویت کننده سایر مسائل اجتماعی باشد.
وی با بيان اينكه نماز بايد در فضاهای اجتماعی ما رونق یابد گفت: با رونق نماز در فضاهاي اجتماعي، ما فضاهای معنوی‌تری در اقشار مختلف جامعه از جمله بازار، دانشگاه آموزش و پرورش و ... خواهیم داشت.
حجت الاسلام ترابی اظهار كرد: من در محيط‌هايي همچون دانشگاه، میزان مشارکت در نماز را معیار و ملاک سنجش برای وضعیت معنوی و انقلابی آن محیط میدانم.
رئیس شورای استانی نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان رضوی تأكيد كرد: وقتی صف‌هاي نماز در سطح جامعه یا سطح کوچکتری از جامعه مانند دانشگاه، کوچک وکم جمعیت می‌شود می‌توان برداشت کرد که اتفاقی در سطح جامعه یا بطور مثال آن دانشگاه رخ داده است.
وی افزود: این برداشت شخصی نیست بلکه بر اساس ایات و روایات قران میتوان ان را نتیجه گرفت.
حجت الاسلام ترابي با بيان اينكه در خلقت آدم خداوند ابتدا نیازهای او را که همان داشتن همسر و محیط مناسب برای زندگی است مهیا می‌کند و سپس از او می‌خواهد که به سمت درخت ممنوعه نرود، گفت: پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی و اعتقادی ما را به این جهت میبرد که گاهی مواقع ضعف‌های صفوف نماز ما ناشی از رفتارهای نادرست مدیران در زمینه مسایل اقتصادی اجتماعی و خدمات مردمی است که باید اصلاح شود.
وی با تأكيد بر اينكه وظیفه حوزه های علمیه است که در بدو ورود هر طلبه قبل از اینکه ادبیات عرب راتکمیل کند اول قرائت و لحن صحیح قران و نماز را بیاموزد، خاطرنشان كرد: مسئولین و امامان جماعت باید جاذبه قرائت هم در نظر بگیرند.
ریس شورای استانی نهاد رهبری دانشگاه‌های استان خراسان ادامه داد: این ظاهر و صورت قضیه است و باید در مساجد به بیان مفاهیم آن نیز بپردازیم.
 
ارسال بيش از 200مقاله به دبيرخانه همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی
رئیس کمیته علمی همایش مزبور نیز با اشاره به ارسال بیش از 200 مقاله به دبیرخانه این همایش گفت: دو داور در کمیته علمی ارزیابی این مقالات را انجام داد که در نهایت 37 مقاله که امتیازات لازم را بدست آوردند به داور سوم ارائه دادند.
محمد علی خلیل زاده افزود: داورم سوم نیز در نهایت 10 مقاله برتر را انتخاب کرد که این مقالات به همراه 16 مقاله دیگر که به عنوان پذیرفته شده انتخاب شد در یک مجموعه منتشر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار