معاون راه آهن خبر داد:
معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قرارداد خرید ۶۰۰۰واگن باری با روس ها گفت:از این تعداد ۴۹۰۰واگن در داخل تولید و ۱۱۰۰واگن دیگر نیز به شرط راه اندازی خط تولید واگن لبه بلند باری از کشور روسیه وارد می شود.
کد خبر: ۴۲۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 14 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از  خبرگزاری تسنیم، بابک احمدی در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته ،اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر دو سال اخیر در راستای ارتقای حمل و نقل ریلی کشور، مذاکره و امضای قرارداد تامین6000دستگاه واگن باری لبه بلند با روس ها بود.

وی ادامه داد:بر این اساس در قالب یک پکیج 4900دستگاه از این واگن ها در داخل کشور و توسط سه واگن ساز تولید می شود.

وی با یادآوری اینکه 1100واگن دیگر نیز از کشور روسیه وارد می شود، بیان کرد: البته تنها در صورتی اجازه ورود این تعداد واگن را می دهیم که خط تولید واگن های لبه بلند در کشور راه اندازی شده باشد.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه در هیچ کجای دنیا نمی توانید نمونه مشابهی را پیدا کنید که در آن 70درصد قرارداد در داخل انجام شود و 100درصد تامین منابع نیز خارجی باشد،گفت:مبلغ این قرارداد 250میلیون یورو است.

احمدی همچنین با اشاره به حضور 16کشور خارجی در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی اظهار کرد: در این نمایشگاه که از 25تا28 ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی برگزار می شود راه آهن های 6کشور و انجمن از صنایع ریلی کشورهای خارجی حضور دارند.

وی از امضای قراردادهای تامین واگن مطابق با ماده 12 قانون رفع موانع تولید در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی خبر داد و افزود:هم اکنون در حال مذاکره برای تولید واگن مسافری هستیم.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه 1402 راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید 28هزار واگن باری در راستای دستیابی به اهداف وارد ناوگان ریلی شود، در حوزه مسافری نیز 4000واگن باید وارد ناوگان شود.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر واگن های با سن بالای 45 و 55 سال از شبکه ریلی خارج شده، در راستای جوان سازی ناوگان ریلی دیماه امسال نیز واگن های با عمر بالای 30سال از رده خارج می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال در صورت درانجام دستورالعمل اورهال از سوی شرکت های حمل و نقل، 600دستگاه واگن از شبکه ریلی خارج می شود. البته شرکت های برنامه بازسازی را در راستای ارتقای کیفی ناوگان آغاز کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار