فیلمی که سایت "انتخاب" درباره "اظهارات منتشرنشده روحانی" درباره عملکرد برخی دولتمردان خود منتشر کرده و از سوی سایت و دفتر رییس جمهور منتشر نشده؛ مصداق رخدادهایی است که در تحلیل آنها فقط باید نوشت: "بدون شرح!"
کد خبر: ۴۳۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶ 10 June 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در مورد دلایل سانسور سخنان حسن روحانی از سوی سایت و دفتر رییس جمهور و مجموعه اطلاع رسانی دولت دو حالت بیشتر متصور نیست:

حالت اول: 

مسئولان سایت و دفتر رییس جمهور و تیم اطلاع رسانی دولت، بدون اطلاع آقای روحانی و مشاوران ارشد ایشان نسبت به "سانسور و تلطیف!" سخنان ایشان اقدام کرده اند.

در این صورت، مجموعه این عوامل مصداق بارز سخنان رییس جمهور محسوب می شوند و بدتر از آن، افرادی هستند که نه تنها شخصا جرات و قدرت دفاع از دولت و رییس جمهور و گفتمان اصلاحات و اعتدال را ندارند؛ بلکه راسا و از موضع "مصلح کل" حرف های شخص رییس جمهور را هم سانسور می کنند؛ آن هم سخنانی که موضوع و مضمون آن، انتقاد از چنین محافظه کاری های نابخردانه ای است.

اگر دلیل سانسور سخنان روحانی از سوی سایت و دفتر رییس جمهور و تیم اطلاع رسانی دولت این گزاره باشد؛ آقای روحانی طبق مفاد همین سخنرانی، سریعا و صریحا باید کل مسئولان و عوامل این اتفاق را برکنار کنند.

همه همراهان و همفکران و حتی برخی منتقدان منصف دولت یازدهم از روز نخست، نسبت به ترکیب تیم اطلاع رسانی و حتی دفتر رییس جمهور با شگفتی و انتقاد سخن گفته اند و البته، مسئولیت و ایراد اصلی درباره تداوم فعالیت چنین افرادی، متوجه شخص آقای روحانی و مشاوران ارشد ایشان است.

حالت دوم

می توان احتمال بسیار ضعیف تری داد و مدعی شد حذف و تعدیل سخنان رییس جمهور با هماهنگی ایشان و با هدف جلوگیری از دلخوری و گلایه مدیرانی صورت گرفته که در افکار عمومی و نزد فعالان و تحلیلگران سیاسی، مصداق انتقاد روحانی تلقی می شوند.

اگر هم اینگونه باشد؛ باز مسئولان سایت و دفتر رییس جمهور و تیم اطلاع رسانی دولت باید مورد انتقاد قرار گیرند و صلاحیت آنها زیر سوال رود که چرا و چگونه در دنیای امروز که سانسور اخبار (آن هم در حد سخنرانی علنی رییس جمهور) جزء احمقانه ترین کارهاست؛ به روحانی مشاوره نداده اند و بر انتشار کامل گفته های او پای نفشرده اند.

البته، احتمال حالت دوم در حد صفر است. چراکه تجربه این چهارساله نشان داده شخص آقای روحانی از کل مجموعه های اطلاع رسانی و رسانه ای خود، فهم بهتری از افکار عمومی دارد و اصولا اهل سانسور و تعدیل حرف ها و مواضع منطقی نیست.

اتفاقا به نظر می رسد رییس جمهور با قصد و نیت روشن این انتقادها را به شکل عمومی مطرح کرد تا پیشاپیش، هم فضای افکار عمومی و هم خود مدیرانی را که مصداق این انتقادها هستند؛ برای تغییر کابینه آماده کرده باشد.

به هر صورت، "سانسور روحانی" (که به احتمال قریب به یقین موارد متعددی هم پیش از این داشته است)؛ میخ آخری است که بر تابوت تیم اطلاع رسانی دولت یازدهم کوبیده شد.

تیمی که البته، برکناری آن نیازی به هزینه تابوت هم ندارد؛ چون از همان نطفه شکل نگرفته بود و مرده به دنیا آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار