معاون وزیر اقتصاد گفت: هر عملی که سرمایه‌گذار داخل کشور را دچار یأس و ناامیدی کند خیانت به اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 07 June 2015
محمد خزاعی ظهر در نخستین همایش جذب و توسعه سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به جایگاه استان خراسان رضوی در سطح ملی باید سعی شود همایش‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در استان با نگاه فرا استانی و ملی برگزار شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به وی‍‍‍ژگی‌های خراسان رضوی، تصریح کرد: خراسان رضوی با توجه به در یکی از حساس‌ترین مرزهای سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین مراودات و ارتباطات در شمال و شرق استانی تأثیرگذار و حساس است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، عنوان کرد: اگر مذاکرات به نتیجه برسد فضای کشور مطلوب‌تر می‌شود اما چنانچه این مذاکرات ثمری نداشته باشد ما موظف به حفظ منافع ملی کشور هستیم.

خزاعی با تأکید بر ضرورت تعیین یک نقشه راه برای تأمین منابع مالی، بیان کرد: توزیع صحیح منابع مالی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری باید در نظر گرفته شود.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه سرمایه‌گذاران داخلی در کشور نیازمند حفاظت هستند، گفت: وضعیت سرمایه‌گذار داخلی چراغ راهی برای سرمایه‌گذار خارجی بوده بنابراین دولت موظف به حمایت از سرمایه‌گذار داخلی است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار خارجی اگر مشکلی داشته باشد از طریق سازمان پیگیری می‌شود؛ بنابراین ما نیاز به یک مکانیزم وی‍ژه برای حمایت از سرمایه‌گذار داخلی هستیم.

خزاعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: ایشان بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌ و تأکید کرده‌اند مسئولان و افرادی که وارد میدان عمل می‌شوند با جان و دل در این زمینه کار کنند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: حوزه تأثیرگذاری و نفوذ جمهوری اسلامی امروز از مرزهای چین تا خلیج عدن گسترش یافته و این حوزه وسیع سبب شده بسیاری از دشمنان سی و چند ساله نظام علیه ما توطئه کنند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ دشمن با ما جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: جنگ اقتصادی شوخی نیست و تلاش دشمن علیه ما بوده بنابراین کشوری که متکی به منابع خود باشد در این جنگ پیروز می‌شود.

خزاعی تأکید کرد: سرمایه‌گذاران باید بدانند جنگ اقتصادی و در واقع اقتصاد مقاومتی نوعی جهاد برای استقلال کشور و انقلاب و نظام محسوب می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه سرمایه‌گذار جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که سود داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه نرخ رشد واردات خراسان رضوی در سال 93 نسبت به سال 92 هفت برابر افزایش داشته که این مسئله بدین معنا است که تولید در داخل یا دچار افت کمی و یا دچار افت کیفی شده است.

وی تصریح کرد: هر عملی که سرمایه‌گذار داخل کشور را دچار یأس و نا امیدی کند خیانت به اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

خزاعی با تأکید بر اینکه با سوء‌استفاده‌کنندگان منابع بیت‌المال باید برخورد شود، گفت: رعایت موازین قانونی، حمایت و دفاع از سرمایه‌گذاری و تأثیر منافع عمومی عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه ما نمی‌دانیم نتیجه مذاکرات به کجا می‌رسد، یادآور شد: چنانچه مذاکرات به نتیجه برسد ما باید در نظر داشته باشیم قرار نیست مشکلات یک شبه حل شود زیرا خصومت دشمن با ما تمام نمی‌شود و ما باید همیشه مبانی خود را تقویت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار