امام جمعه کاشمر با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در جامعه اسلامی گفت: علاوه بر ساخت، توسعه و زیباسازی بنای مسجد، جذب مومنین نیز جزء آبادی مساجد به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 10 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی در حاشیه مراسم غبارروبی مساجد کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مساجد در حقیقت کانون و پایگاهی برای ایمان، هدایت و ترویج فرهنگ دین و بهترین فضا برای عبادت و اجرا کردن دستورات الهی است.

وی با اشاره به نقش مومنین و نمازگزاران نسبت به مساجد گفت: بحث تکریم و پاکیزگی آنچنان دارای اهمیت است که خداوند متعال در آیات قرآن بر این مهم سفارش و تأکید داشته است.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه سنت نیکوی غبارروبی مساجد همه ساله در دهه پایانی ماه شعبان و با مشارکت مردم مومن و نمازگزار در استقبال از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: قرآن کریم آبادی مساجد را بر عهده مومنان می‌داند لذا کسانی که به خدا ایمان دارند و روز قیامت را پذیرفته‌اند باید مساجد را آباد کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن، آباد کردن مساجد از وظایف خاص و منحصر به مومنین است، خاطرنشان کرد: علاوه بر ساخت، توسعه و زیباسازی بنای مسجد، جذب مومنین نیز جزء آبادی مساجد به شمار می‌رود.

سید قاسم یعقوبی با بیان اینکه آبادانی مسجد به بنا، فرش، اقلام و لوازم مورد نیاز نیست، یادآور شد: تلاش و برنامه‌ریزی در راستای فراهم کردن شرایط برای حضور مردم و افزایش جمعیت نمازگزار از جمله مواردی است که جزء آبادی مسجد به شمار می‌رود.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه هیئت امنا و روحانی مسجد باید همواره تلاش کنند با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در مسجد زمینه جذب جوانان و نوجوانان را فراهم کنند، تصریح کرد: قطعا برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف نقش مهم و تاثیرگذاری در جذب نوجوانان و جوانان در مساجد دارد؛ لذا باید این مهم مورد توجه هیئت امنا و روحانی مسجد قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار