رقابت‌های انتخابی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در حالی دیروز عصر در سالن بهشتی مشهد به پایان رسید که جنجال‌های دو ستاره فرنگی‌کار همه مسابقات را تحت تاثیر خود قرار داد.
کد خبر: ۴۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 13 June 2015
با وجود این‌که رسول خادم و همکارانش در فدراسیون کشتی برای کم‌کردن حساسیت‌های این مسابقات و جلوگیری از حق‌خوری احتمالی، دو داور ازبک و ترکمن را هم برای قضاوت در این مسابقات داخلی دعوت کرده بودند، اما قضاوت‌ها پاشنه آشیل رقابت‌ها شد.
نشان به این نشان که درهمان روز نخست، امید نوروزی که همیشه خاطرات خوبی در ذهن علاقمندان کشتی گذاشته، قاط زد و با حرکات عجیب و غریبش همه را شوکه کرد. از این عجیب‌تر اما حمید سوریان بود که با وجود اعلام آمادگی برای شرکت در مسابقات و حتی لخت‌شدن و گرم‌کردن برای حضور روی تشک، ناگهان غیبش زد و سالن مسابقه را به دلیلی که کسی نمی‌داند چه بود ترک کرد و دیگر هم برنگشت!
ماجرای نوروزی چه بود؟
در کشتی وزن ٦٦ کیلوگرم فرنگی امید نوروزی قهرمان جهان و المپیک به مصاف مهدی زیدوند رفت و بر خلاف تصورش زیدوند در ابتدا ٤ بر صفر پیش افتاد. در ادامه نوروزی که به رگ غیرتش برخورده بود، قصد اجرای فن سالتو را داشت که این فن را ناقص اجرا کرد و زیدوند روی پل نرفت. اما نوروزی معتقد بود فن را ناقص اجرا کرده و باید امتیاز بگیرد.
 این شروع ماجرای عصبانیت نوروزی بود. با بازبینی فیلم، داوران امتیازی به نوروزی ندادند که او دوبنده‌اش را از تن درآورد و قصد ترک میدان را داشت که با اصرار رئیس هیئت کشتی فارس به مسابقه برگشت اما تلاش نوروزی در ادامه فایده نداشت و در حالی که ٥-١ عقب بود در ٢٠ ثانیه آخر کشتی را رها کرد و در راه خروج از تشک، در حرکتی عجیب تابلوهای تبلیغاتی کنار تشک را شکست که با واکنش تماشاگران مواجه شد.
 این اتفاق باعث عصبانیت بیشتر نوروزی شد و ملی‌پوش حالا سابق کشورمان یکی از چوب‌های تابلوی تبلیغاتی را برداشت و به سمت میز داوران حمله‌ور شد تا آنها را بزند! این اتفاق البته با دخالت نیروی انتظامی نیفتاد؛ اما نوروزی از مسابقات انتخابی حذف شد و باید در انتظار محرومیت‌های سخت باشد. البته نوروزی دیروز عصر در مصاحبه‌ای کوتاه با خبرنگاران از رفتار خود اظهار ندامت و پشیمانی کرد و گفت یک‌سری مسائل باعث ناراحتی‌اش شده که نمی‌خواهد فعلا درباره‌اش حرف بزند. اما از رفتار زشتی که انجام داده پشیمان است.
سوریان کجا رفت؟
دومین جنجال مسابقات مشهد، غیبت ناگهانی حمید سوریان دارنده ٧ مدال المپیک و جهانی بود.
کشتی‌گیر خوش‌اخلاق کشورمان علی‌رغم اینکه در سالن محل برگزاری رقابت‌ها حاضر شده بود و حتی اقدام به گرم‌کردن خود نیز کرد، اما به یکباره و بدون‌اطلاع مسئولان، سالن مسابقات را ترک کرد و حاضر نشد به روی تشک مبارزه برود.
 این در حالی بود که سوریان پیش از این اعلام کرده بود از شرکت در مسابقات انتخابی ابایی ندارد و حاضر است با دیگر مدعیان مبارزه کند. حرکت سوریان که بی‌شک یکی از نامداران تاریخ کشتی ایران و حتی جهان است عاقبتی جز حذف از تیم ملی ندارد. اما صبح جمعه شورای فنی مسابقات انتخابی، تشکیل جلسه داد و برای برون‌رفت از این ماجرا چاره‌جویی کرد.
 آنها که مشخص است دوست ندارند اعجوبه کشتی فرنگی جهان را به راحتی کنار بگذارند اطلاعیه‌ای صادر کرده و در آن پیشنهاد دادند از حمید سوریان به عنوان عضو همراه در رقابت‌های جهانی استفاده شود. آنها همچنین خواستند تا در صورتی که نفر منتخب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی سال ٢٠١٥ موفق به کسب سهمیه و مجوز حضور در رقابت های المپیک ٢٠١٦ نشد، در صورت تمایل حمید سوریان، اولویت کشتی‌گیر منتخب برای کسب مجوز از رقابت‌های گزینشی المپیک باشد.
پیشنهاد دیگر آنها این بود که در صورت کسب سهمیه از سوی کشتی‌گیر منتخب وزن ٥٩ کیلوگرم در رقابت‌های جهانی، حمید سوریان بدون حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور و مسابقات عمومی کشور (اوپن) مجوز حضور در رقابت‌های نهایی انتخابی تیم ملی را که با یک الگو و بنا بر ضوابط شورای فنی تیم‌های ملی کشور برگزار خواهد شد داشته باشد.

حمیدرضا معصومیان/شهرآرا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار