بر اثر برداشت بی‌رویه آب؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از نشست دشت کاشمر خبر داد.
کد خبر: ۵۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷ 27 June 2015
حمید صالحی، در دیدار با مجموعه قضایی شهرستان کاشمر به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت منابع آبی در کشور بحرانی است، افزود: در طول 34 سال اخیر170 میلیارد متر مکعب بیشتر مصرف کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه این اضافه برداشت در دشت کاشمر منجر به افت 37 سانتی‌متری زمین شده است، نقش مجموعه قضایی را در جلوگیری از هدررفت منابع و برخورد با افراد سودجو بسیار مهم تلقی کرد.

صالحی با بیان اینکه مجموعه قضایی کاشمر همواره آرای نمونه استان را در برخورد با افراد سودجو ومتخلفان داشته است، خاطرنشان کرد: به خاطر تلاش‌های صورت گرفته، حضور در جمع مجموعه قضایی شهرستان به مناسبت هفته قوه قضاییه و تشکر از توجه ویژه این مجموعه به بحث محیط زیست را بر خود لازم دانستم.

وی با بیان این که در سال گذشته در استان خراسان رضوی هزار و 300 نفر متخلف تحویل مراجع قضایی شدند، بیان کرد: محیط‌بانان با کار در سخت‌ترین شرایط، گاه 2 تا 3 روز در حال ردیابی از متخلفان و تحقیقات محلی هستند تا موفق به دستگیری می‌شوند و بعضاً جهت اثبات گفته‌های خود، شاهدی غیر از خداوند متعال ندارند و در این‌جا قضات محترم هستند که می‌توانند با دقت نظر در پرونده موفق به اثبات گفته‌های محیط‌بانان شده و اقدام به صدور آرای بازدارنده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: هر رای بازدارنده به اندازه چندین نفر محیط‌بان در حراست از انفال تاثیرگذار است.

در ادامه این دیدار، رییس دادگستری کاشمر با تقدیر از زحمات کارکنان حفاظت محیط زیست این شهرستان که با وجود کمبودهایی که در نیروی انسانی وجود دارد باز هم با جدیت انجام وظیفه می‌کنند، گفت: اخبار و مشاهدات حاکی از بهبود وضعیت محیط زیست دارد.

محمود قانعی با بیان این که موضوع محیط زیست علاوه‌بر حیات وحش و محیط طبیعی، محیط انسانی و آب و هوا را هم شامل می‌شود، عنوان کرد: اگرچه در شهرستان کاشمر مشکلات در این حوزه کمتر است ولی همین مقدار کم هم نیز نیاز به سرکشی و نظارت مداوم دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه حیات وحش فعالیت‌های خوبی توسط پرسنل محیط زیست صورت گرفته و هر جا پرونده‌ای تشکیل شده به جد برخورد شده است.

برچسب ها: نشست دشت کاشمر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار