آیت‌الله عالمی:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تولیدکنندگان داخلی محصول "باکیفیت" و "قابل رقابت" تولید کنند؛ در واقع انتخاب این کالای باکیفیت، حق مردم است.
کد خبر: ۵۸۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 04 April 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ آیت‌الله حسن عالمی اظهار داشت: مطرح شدن شعار حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای شعارهای سال‌های قبل بوده، در حدود 6 تا 7 سال است که رهبر معظم انقلاب، شعار سال را در حوزه اقتصادی قرار می‌دهند و امسال نیز در همین راستا است.


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این شعار، حساب شده و جهت‌دار است و مسئولان و مردم و تولیدکنندگان باید دست به دست هم دهند و باید اثر مستقیمی برای ایجاد اشتغال و کسب و کار داشته باشد و از سوی دیگر از واردات محصولات خارجی جلوگیری می‌کند.


آیت‌الله عالمی افزود: بنابراین این شعار در راستای شعارهای سال‌های قبل است، نکته دیگر اینکه باید دید چه عواملی می‌تواند این شعار را تحقق دهد و عملیاتی کند؟ چند عنصر مهم باید در این حوزه وارد کار شوند؛ مسئولان مربوطه و به‌ویژه کسانی که در دولت کارهای اقتصادی برعهده آنهاست باید نسبت به محصولات داخلی کشور حمایت‌های جدی داشته باشند و به شعار بسنده نکنند و این شعار را عینیت ببخشند و شعار را اصطلاحاً تبدیل به شعور کنند.


وی با اشاره به اینکه اگر این مهم محقق شود یکی از ارکان رشد تولیدات داخلی فراهم می‌شود اظهار داشت: رکن دیگر این مهم، تولیدکنندگان هستند؛ تولیدکنندگان داخلی باید این را بدانند که مردمی که مصرف‌کننده هستند حق دارند جنس برتر و جنس خوب را خریداری کنند، پس باید جنس مرغوب تولید شود تا مردم آن را انتخاب کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کارخانه‌داران ما و تولیدکنندگان ما در تمامی حوزه‌ها باید محصولی باکیفیت و قابل رقابت را تولید کنند و علاوه بر این، باید ارزان‌تر نیز باشد که اگر این رکن نیز محقق شود، رکن دوم کار اصلاح می‌شود.


آیت الله عالمی با اشاره به اینکه رکن سوم این مهم، مردم هستند تصریح کرد: مردم باید محصول داخلی را یک ترجیح نخست بدانند و نسبت به محصول داخلی تعصب داشته باشند و در حقیقت به این فکر کنند که این محصول داخلی که تولید می‌شود اگر خریداری شود و در مصرف خانواده مورد استفاده قرار گیرد چند کارگر ایرانی شاغل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار