رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: ثبت نام دوره‌های کاردانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی از 24 تا 30 تیر ماه جاری انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 13 July 2015
مرتضی تشکری در نشست خبری که در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش علمی‌کاربردی تنها مختص ایران نیست و در کشورهای توسعه‌ یافته نیز این آموزش‌ها رواج دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی تصریح کرد: آموزش‌های علمی‌کاربردی در تار و پود دستگاه‌های اجرایی و در تعامل با این دستگاه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌های علمی‌کاربردی کمک بزرگی به توسعه اقتصادی کشور می‌کند، بیان کرد: این آموزش‌ها همراه بخش خصوصی و تسهیل‌گر اشتغال فارغ‌التحصیلان و جوانان متقاضی کار است.

تشکری یکی از ویژگی‌های آموزش علمی‌کاربردی را بومی بودن آن عنوان کرد و افزود: هر چه آموزش‌ها بومی‌تر باشد به اهداف و آرمان‌ها نزدیک‌تر می‌شویم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه برون‌گرایی در اولویت برنامه‌های دانشگاه است، گفت: اولویت‌های توسعه آموزش علمی‌‍‌کاربردی در خراسان رضوی شامل توسعه گردشگری و زیارت، توسعه روستایی و توسعه کشاورزی پایدار است.

وی یکی از ویژگی‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را حضور در مناطق کمتر توسعه‌یافته بیان کرد و افزود: در استان خراسان رضوی 65 مرکز آموزش علمی‌کاربردی فعال وجود دارد که 45 مرکز در مشهد و 20 مرکز در سایر شهرستان‌ها قرار دارد.

تشکری ادامه داد: بالغ بر 52 هزار دانشجو در مراکز استان در حال تدریس هستند که از این تعداد حدود 38 هزار نفر در مشهد و 14 هزار دانشجو در شهرستان‌ها متمرکز هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی تعداد رشته‌های این دانشگاه را 360 رشته اعلام کرد و گفت: 217 رشته در سطح کاردانی و 149 رشته در سطح کارشناسی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از میان رشته‌های این دانشگاه 17 رشته تنها مخصوص خانم‌ها و 79 رشته نیز مختص آقایان است.

تشکری یادآور شد: چهار هزار و 899 مدرس در استان با دانشگاه علمی‌کاربردی همکاری می‌کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه تک‌‌پودمان یکی از اهداف این دانشگاه است، بیان کرد: در خراسان رضوی مجوز 22 تک‌پودمان داده شده است که تک‌پودمان‌ها از زیاد‌آموزی احراز و تنها آموزش‌های مورد نیاز را ارائه می‌کند.

وی در ارتباط با بحث پژوهش، بیان کرد: برای سال جاری در نظر داریم 6 المپیاد تخصصی و 6 مرکز رشد در مراکز صنعتی ایجاد کنیم.

تشکری اظهار کرد: سال گذشته یک‌میلیارد و 859 میلیون تسهیلات دانشجویی برای دانشجویان در نظر گرفته شد.

وی در ارتباط با ثبت نام دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در سال 94، اعلام کرد: ثبت نام برای کاردانی در تاریخ 24 الی 30 تیرماه انجام می‌شود و ثبت نام کارشناسی متعاقباً در سایت سنجش اعلام می‌شود و ظرفیت پذیرش نیز حدود 30 هزار نفر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی یادآور شد: میانگین بازدید در مراکز سالی پنج‌بار انجام می‌شود که در همین راستا سال گذشته هزار و 649 رأی کمیته انضباطی برای دانشجویانی که تخلف داشته‌اند صادر شده است.

تشکری خاطرنشان کرد: رشته‌های صنعت و فناوری اطلاعات بیشترین جمعیت دانشجویی استان را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار