رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری همایش ملی نهج‌البلاغه‌شناسی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 14 July 2015
طبسی ظهر در نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش ملی نهج‌البلاغه‌شناسی در این شهرستان اظهار داشت: این همایش در مدت 10 روز از 25 تیرماه تا چهارم مرداد ماه امسال با همکاری موسسه بیت‌الحفاظ مکتب نرجس سبزوار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش همایش و برگزاری نمایشگاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانان و اقشار کم آشنا به نهج‌البلاغه برای آشنایی و درک بهتر این کتاب است.

طبسی با بیان اینکه هدف ما خارج کردن کتاب نهج‌البلاغه از محوریت و ورود آن به عرصه زندگی است، خاطرنشان کرد: در افق چشم‌انداز این همایش طوری برنامه‌ریزی شده که مفاهیم این کتاب در دسترس مردم قرار گیرد و در همین راستا برنامه‌ریزی برای برگزاری این همایش در رده‌های سنی 3 تا 70 سال پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با اشاره به اینکه دبیرخانه ملی این همایش از سه ماه گذشته در شهرستان مستقر شده است عنوان کرد: مرحله دوم این همایش در بهمن ماه در بخش مقاله‌نویسی و ارسال آثار به دبیرخانه برگزار می‌شود که در این مقالات سعی شده تا به ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ابعاد تخصصی این کتاب ارزشمند توجه شود.

وی افزود: این مرحله با همکاری دانشکده علوم قرآنی سبزوار برگزار می‌شود که در حال حاضر پوستر مربوط به همایش طراحی و مرحله فراخوان و مقالات نیز انجام شده که پس از بررسی توسط کمیته داوران مقالات ارائه داده می‌شود.

طبسی اضافه کرد: در کنار برگزاری این همایش کارگاه‌های مختلف نهج‌البلاغه‌شناسی همچون کارگاه فرهنگ ارتباط با کودک بر اساس نگاه و سیره عملی امیرالمومنین علی (ع)، کارگاه تربیت مدرس نهج‌البلاغه، سخنرانی‌های مختلف در محورهای تحلیل و بررسی نهج‌البلاغه، دلایل ماندگاری کتاب نهج‌البلاغه و فرمایشات و رهنمودهای حضرت علی (ع) و شیوه زندگی ایشان و کارگاه عفاف و حجاب تحت عنوان فاطمیون و... برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه در این طرح بیش از یک‌هزار و 800 هنرمند سبزواری حضور می‌یابند، عنوان کرد: این طرح در مدت یک سال اجرا می‌شود و در آن خطبه‌ها و جملات قصار امام علی (ع) خوشنویسی و سپس نقاشی‌ها و تصویرسازی‌های مربوط به خطبه‌ها صورت می‌گیرد که در ماه رمضان سال آینده در قالب کتابی جمع‌آوری و رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت به عنوان بخش دوم این همایش عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور موسسات یین‌المللی فعال در حوزه قرآن کریم، موسسات بین‌المللی ساخت نرم‌افزاهای قرآنی، آستان قدس رضوی و موسسات قرآنی از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

طبسی با بیان اینکه در این نمایشگاه شاهد حضور چشمگیر دستاوردهای موسسات قرآنی در سطوح بین‌المللی، ملی و استانی هستیم، افزود: این نمایشگاه دارای 15 غرفه است که یکی از مهم‌ترین غرفه‌های آن غرفه عفاف و حجاب و نمایش قرآنی و نسخ خطی مربوط به آستان قدس رضوی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار