مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، ورود شبه معلم‌ها را یکی از موانع ورود نیروهای متخصص برمی‌شمرد و می‌گوید: افرادی با سابقه کاری اندک در نهضت سوادآموزی جذب آموزش‌وپرورش شده‌اند که بسیاری از نظر جسمی مناسب امر تعلیم و تربیت در مدارس نبوده و در سن بازنشستگی قرار دارند.
کد خبر: ۶۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹ 21 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید جواد حسینی در گفتگو با شهرآرا کمبود نیروی انسانی متخصص و نبود امکانات سخت‌افزاری لازم را از دلایل اجرایی نشدن اهداف بلندمدت سازمان‌ها می‌داند و خاطرنشان می‌کند: نسبت مناسبی میان نیروی انسانی و امکانات سخت‌افزاری سازمان‌ها با اهداف تعیین‌شده برای آنان وجود ندارد که این فقدان‌ها سبب اجرایی نشدن طرح‌های تکمیلی و برآورده نشدن نیازهای جامعه است.

لزوم توجه به جانشین‌پروری

وی همچنین از تدوین بانک اطلاعات نخبگان جوان در آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خبر می‌دهد و ادامه می‌دهد: برای توسعه مشارکت‌ها در امر آموزش به ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان جوان نیاز داریم تا بتوانیم از ایده‌های خلاقانه نسل جدید در فعالیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی آموزش‌وپرورش بهره ببریم.

حسینی ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان جوان را یکی از راهکارهای توسعه مشارکت‌ها در امر آموزش دانسته و می‌گوید: ایجاد ساختار مطلوب آموزشی که بر مبنای درک روان‌شناختی صحیح از جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان باشد می‌تواند سبب رشد نظام تعلیم و تربیت شود که فرهنگ‌سازی بستر اصلی برای ایجاد این ساختار است.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، تدوین بانک اطلاعاتی در آموزش‌وپرورش این استان حول دو محور بانوان و معلمان جوان زیر ٤٠ سال صورت خواهد پذیرفت.

تقسیم معلمان به گروه‌های مختلف حرفه‌ای

وی همچنین با بیان اینکه قرار است از ابتدای مهرماه امسال طرح قشربندی معلمان در استان اجرا شود، می‌گوید: به همین منظور اعتبار لازم برای اجرای این طرح به تصویب و تأیید مجلس شورای اسلامی رسیده است.

سیدجواد حسینی افزایش مشارکت معلمان را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل می‌داند و می‌افزاید: به همین جهت، کارها و برنامه‌های مختلفی مانند ایجاد پارلمان مجازی و واقعی معلمان، انتخاب ١٥ درصد مدیران مدارس توسط شورای معلمان و فعالیت و تصمیم‌سازی این قشر در بیش از ٨٠ کارگروه اداره کل و ادارات متبوعه، صورت گرفته یا در حال انجام

است.

حضور در این طرح به‌هیچ‌وجه برای معلمان اجباری نیست

وی با اشاره به جزئیات طرح قشربندی معلمان تصریح کرد: در حال حاضر معلمان زیادی داریم که در عنوان‌های مختلف مانند هنرمند، مهندس، واقف و محقق جای می‌گیرند و می‌توان از ظرفیت بسیار بالای این افراد در زمینه‌های موردعلاقه نهایت استفاده را کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه حضور در این طرح برای معلمان به‌هیچ‌وجه اجباری نیست، عنوان کرد: برای این مهم ١٥ کارگروه ذیل هشت معاونت اداره کل مشخص شده تا هرکدام از معلمان که علاقه به حضور در هر گروه را دارند، بتوانند داشته‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار