اگر شما از والدین نگرانی هستید که دوست دارید بدانید فرزند آینده شما چه شکلی خواهد بود دیگر نگران نباشید. محققان دانشگاه واشنگتن ادعا می‌کنند نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که شکل ظاهری فرزند شما را تا سن 80 سالگی پیش‌بینی می‌کند.
کد خبر: ۶۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱ 21 July 2015
این نرم‌افزار روش خودکار مشابهی دارد و شما قادر به استفاده از لایه‌های اضافی بر روی تصویر منبع همچون نور ضعیف، جلوه‌های صورت و دیگر موارد مثل ریش و سبیل هستید.

محققان این تحقیق به سرپرستی پروفسور Ira Kemelmacher-Shlizerman اظهار کردند: عملکرد این نرم‌افزار بهتر از عملکرد بشری در این مورد است.

این نرم‌افزار بر اساس هزاران صورت و گروه‌های مختلف سنی و جنسی طراحی شده و برای هر طبقه‌بندی پراکندگی پیکسلی با اختلافات ویژگی‌های صورت تعیین و سپس برای سنین بعدی این تغییرات محاسبه می‌شود.

در الگوریتم این برنامه ابتدا تصویر نوزاد داده شده و سپس با توجه به ویژگی‌های صورت تصویر وی در سنین مختلف تا 80 سالگی نمایش داده می‌شود.

این سیستم برای یافتن افراد گمشده بسیار مفید بوده و پلیس با استفاده از عکس‌های کودک و افراد خانواده وی و دستکاری تصویر قادر به شناسایی وی خواهد بود. استفاده از این نرم‌افزار در رایانه‌های معمولی حدود 30 ثانیه زمان لازم می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار