رئیس اداره امور امانات و نگهداری اشیای پیدا شده آستان قدس رضوی گفت: به‌منظور تامین رفاه زائران محترم بارگاه ملکوتی امام علی بن موسی الرضا(ع) از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ میلیون وسیله در بخش امانات حرم مطهر رضوی نگهداری شده است.
کد خبر: ۶۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 23 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید احمد موسوی اظهار داشت: دفاتر نگهداری امانات و وسایل به طور شبانه روزی و به تفکیک خواهران و برادران در قبال دریافت امانات رسید صادر می‌کنند.

وی افزود: در دفاتر امانات حرم مطهر وسایلی همچون کیف‌های دستی، اداری و سامسونت، دوربین‌های فیلمبرداری و عکاسی، کیف دوشی و ساک‌های کوچک ورزشی پذیرش می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 1 میلیارد و 700 میلیون ریال وجه نقد، 2 کیلو و 700 گرم طلا و همچنین 3360 دستگاه تلفن همراه دریافت و به صاحبانشان استرداد شده است.

وی با اشاره به این مطلب که زائران عزیز می‌توانند به مدت سه ساعت وسایل خود را برای امانت به این بخش تحویل دهند، افزود: در صورت مراجعه نکردن امانت گذار، این امانات پس از 24 ساعت به انبار محل نگهداری امانات منتقل می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در این بخش 70 نیروی رسمی و 2 هزار نیروی افتخاری فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: نیروهای اداره امانات حرم مطهر به طور شبانه روزی به ارائه خدمت به زائران اهتمام می ورزند تا زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با آرامش خاطر بیشتری به کسب فیوضات معنوی در این بارگاه بپردازند.

رئیس اداره امانات و نگهداری اشیای پیدا شده افزود: در زمان های خاص همچون شب‌های قدر، عید نوروز و به ویژه میلاد با سعادت امام رضا(ع) با افزایش نیرو و بازگشایی دفاتر موقت در بخش های مختلف حرم مطهر رضوی پاسخگوی نیاز زائران هستیم.

موسوی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 هزار قواره چادر، بیش از 90 هزار صندلی تاشو و 125 هزار صندلی چرخدار به زائران گرامی به صورت امانی تحویل داده شده است.

وی در پایان متذکر شد: دفاتر امانات حرم مطهر وسایلی همچون چمدان‌های بزرگ، ساک، کیسه های انفرادی، پتو و وسایل خوراک پزی را پذیرش نمی‌کند، بنابراین زائرانی که قصد تشرف به حرم مطهر رضوی را دارند از به همراه آوردن وسایل غیر ضروری خودداری کنند تا بتوانند با خیالی آسوده تر به زیارت بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار