امام جمعه چناران:
امام جمعه چناران گفت: کشور فرانسه از جمله کشورهای خیانت‌کاری است که باید برای ورود به بازار ایران تعهدات جدی بدهد.
کد خبر: ۶۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 31 July 2015
حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته جمعه چناران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حرکت علمی و جنبش اجتماعی در زمینه مسائل علمی را رهبری کردند و با درایت و سیاست لازم برای چنین کاری، هم نهادسازی لازم را پی‏گیری کردند و هم با ایجاد یک ادبیات رایج و یک فرهنگ علمی تلاش کردند که جامعه به‏ سوی‏ این شتاب علمی سوق داده شود.

وی افزود: آنچه امروز از آن به گفتمان تولید علم و تلاش برای رسیدن به مرزهای علوم در ایران اسلامی یاد می‏‌شود، مدیون تلاش پی‏گیر رهبری در طول 20 سال گذشته است.

امام جمعه چناران به سخنان وزیر خارجه آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا در موضوع توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این سخنان آنها فقط مصرف داخلی دارد.

تاجی به سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران اشاره کرد و بیان داشت: فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و نخست‌وزیر سال‌های پیش این کشور، سیاستمدار پرحاشیه‌ای است که نام خود و کشورش را با لکه‌های سیاه زیادی همراه کرده است.

امام جمعه چناران گفت: جهان امروز دنیایی است که منافع ملی و حرکت در مسیر اهداف اولویت‌مند و کلان کشورها مهم‌ترین چراغ راهنمای سیاست خارجی به شمار می‌رود و به طور مشخص کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و کسب منافع ملی بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت در مسیر آرمان‌های اصلی همچون اعتلای جمهوری اسلامی ایران در جهان ضرورتی انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: کشور فرانسه از جمله کشورهای خیانت‌کاری است که باید برای ورود به بازار ایران تعهدات جدی بدهد.

امام جمعه چناران به دخالت نظامی ترکیه در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: بر اساس برخی شواهد به نظر می‌رسد، هدف ترکیه از این حملات به نوعی پاسخ آرام‌کننده به افکار عمومی داخل ترکیه است که در مخالفت با سیاست حمایت ترکیه از داعش روند فزاینده‌ای پیدا کرده و انفجار اخیر در یکی از شهرهای ترکیه که به داعش نسبت داده شد، آن را تشدید کرد.

وی افزود: دولت ترکیه به این نتیجه رسید که اگر در همراهی با خشم مردم از این حرکت تروریستی اقدام در خوری انجام ندهد، ممکن است آتش خشم مردم سراسری شود؛ از سوی دیگر، دولت اردوغان با استفاده از فرصت حمله به داعش که احتمالاً حمایت همراه با شک و تردید مردمی را به همراه دارد، کوشیده است تا طرح منطقه امن در شمال سوریه را که مدت‌ها دنبال می‌کرد، تثبیت کند؛ اما گویا حمله به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق بیشتر جنبه خودنمایی داشته تا به نوعی قدرت برتر خود را به رخ کشورهای منطقه بکشد تا به پشتوانه آن در تعاملات سیاسی دست برتر داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار