حجت‌الاسلام ماندگاری:
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه ولایت‌پذیرش بایدها و نبایدهاست، گفت: برخی برای خود در مجالس و پوشش‌هایشان بایدهایی درست کردند که دینی نیست بلکه اجبار آن مصداق کلمه طاغوت و عرف نفسانی است.
کد خبر: ۶۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 31 July 2015
حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همه می‌دانیم که انسان بی‌ولایت در عالم وجود ندارد اما ولایت بر دو نوع است بنا بر آیه قرآن کریم، مردم و همه انسان‌هایی که زیر چتر آسمان زندگی می‌کنند ولایت دارند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: امام رضا (ع) می‌فرمایند خداوند رحمت کند کسی که امر اهل‌بیت (ع) را فرا بگیرد، همانطور که در آستانه ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت هستیم باید گفت انسان بی‌ولایت در عالم وجود ندارد و حتما لازم نیست برخی ولایتشان طاغوت فرعون و پهلوی باشد بلکه هر آنچه غیر از خدا باشد طاغوت است.

وی بیان کرد: در قرآن کریم آمده است بدانید آن گروهی که ولایت الهی را پذیرفته‌اند خدا آنها را از ظلمت جهل، اضطراب و ناامنی نجات و به وادی رحمت ارجاع می‌دهد اما آنهایی که مصداق طاغوت هستند و خلاف آیات قرآن و ائمه صحبت می‌کنند عکس چنین وضعیتی برایشان پیش می‌آید.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: برخی برای خودشان در مجالس و پوشش‌هایشان بایدهایی درست کردند که دینی نیست و مصداق کلمه طاغوت و عرف نفسانی است.

ماندگاری عنوان کرد: عرف نفسانی و چشم و هم‌چشمی همیشه سبب می‌شود بایدهایی در زندگی بیاوریم که خلاف امر الهی است، بنابراین آنچه خدا نهی کرده است را باید مورد توجه قرار دهیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: معنی ولایت یعنی احترام به بایدها و نبایدها بنابراین نخستین ولی امر برای ما خداوند است و باید منبع دستور در زندگی ولایت باید باشد.

ماندگاری خاطرنشان کرد: امروز برخی برایشان بایدها و نبایدهای دشمنان خدا مهم‌تر است بنابراین با دشمن هم می‌توان گفت‌وگو کرد اما باید حدود الهی رعایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار